Panel użytkownika
Nazwa użytkownika:
Hasło:
Nie masz jeszcze konta?

[SFML] Ustawianie prędkości sprita

Ostatnio zmodyfikowano 2012-08-22 21:58
Autor Wiadomość
RazzorFlame
Temat założony przez niniejszego użytkownika
[SFML] Ustawianie prędkości sprita
» 2012-08-22 17:47:46
Ehm temat nie mowi sam za siebie (nie mialem pomyslu na nazwe). Chodzi mi o to że używam "easykoderowego" algorytmu na wczytywanie tablicy sinusów i cosinusów. Jednak kiedy chce ustawić prędkość to on nie działa. Mianowicie mam sobie konstruktor w którym podaje kąt (chodzi o kąt pomiędzy graczem a mysza bo chce zrobić że czar wystrzela w danym kierunku) i kilka innych rzeczy. Tablica sinusów i cosinusów ma wielkość 60 bo chce mieć 60 kierunków. Ustawiam więc w konstruktorze:
C/C++
v_x = cos_a[ dir / 6 ];
v_y = sin_a[ dir / 6 ];
Jednak nic sie nie dzieje...
Tutaj ustawiam te wartości:
C/C++
void LoadArray()
{
    for( int i = 0; i < 60; i++ )
    {
        sin_a[ i ] = sin(( M_PI *( i * 6 ) ) / 180 );
        cos_a[ i ] = cos(( M_PI *( i * 6 ) ) / 180 );
    }
}
P-63314
waxx
» 2012-08-22 18:20:27
a dir ma zakres 0-360?

jesli tak to zapisz (int)(dir / 6.0f)
P-63318
RazzorFlame
Temat założony przez niniejszego użytkownika
» 2012-08-22 18:28:31
Po kiego grzyba mam robić "(int) jeśli i tak trzymam go w int'cie?? Zresztą nawet jak tak zrobiłem to nie działa. Tym bardziej że mi sie program crashuje z twoim rozwiazaniem. Nie chodzi mi o obrót w strone myszki! Obrót umiem i działa ale chodzi mi o ustawienie prędkości z kąta...
Tak czy siak dzieki za pomoc waxx. Ma ktoś jeszcze jakies pomysły?
P-63320
waxx
» 2012-08-22 18:53:23
pokaz co zrobiles bo nie wierze ze sie crashuje
also co masz na mysli pod "Jednak nic sie nie dzieje...". sprecyzuj

predkosc normalnie sie robi tak ze mnozysz teraz ten cosinus, sinus przez jakiegos floata z predkoscia

przemieszczenie_x = speed * cos(kat);
przemieszczenie_y = speed * sin(kat);
P-63328
RazzorFlame
Temat założony przez niniejszego użytkownika
» 2012-08-22 19:20:09
Sorki crashowało sie przed inny maly blad ale juz naprawiłem.
Ja pierdziele! Wczesniej mi obrazków nie bylo widać ale obrócone było dobrze (bynajmniej tak bylo widać przy bialych obrazkach) a teraz zobaczylem ze to 1 wielkie gow** xD Tak obliczam kąt:
( atan2( 280 - mpy, 380 - mpx ) * 180 / M_PI )
Kąt to jakiś chyba z d*** wzięty xd
280, 380 to pozycja (srodek ekranu)
P-63335
waxx
» 2012-08-22 19:45:30
zdebuguj ile wynosi ten kat w zmiennej zatem
P-63339
RazzorFlame
Temat założony przez niniejszego użytkownika
» 2012-08-22 20:29:28
Ze niby co? Myslalem ze debug pokazuje czy są jakieś niechciane błędy... O co ci biega?
P-63342
waxx
» 2012-08-22 20:36:10
skrot myslowy ale debuggerme tez mozna sprawdzac wartosci zmiennej
sprawdz w jakikolwiek sposob jak ta zmienna katu ci sie oblicza i ile wynosi
P-63343
« 1 » 2 3
  Strona 1 z 3 Następna strona