Temes Temat założony przez niniejszego użytkownika |
Tablice wielowymiarowe i wyświetlanie ich zawartości » 2012-08-22 18:32:10 Mam otóż taki problem, przeczytałem temat o tablicach i wydaje mi się, że wszystko jest dobrze, a jednak jest źle... Kody: MAPA: int Mapa[ 4 ][ 20 ] = { 1, 1, 1, 1, 1, 1, 1, 1, 1, 1, 1, 1, 1, 1, 1, 1, 1, 1, 1, 1, 1, 1, 1, 1, 1, 1, 1, 1, 1, 1, 1, 1, 1, 1, 1, 1, 1, 1, 1, 1, 1, 1, 1, 1, 1, 1, 1, 1, 1, 1, 1, 1, 1, 1, 1, 1, 1, 1, 1, 1, 2, 2, 2, 2, 2, 2, 2, 2, 2, 2, 2, 2, 2, 2, 2, 2, 2, 2, 2, 2 };
WYŚWIETLANIE: for( int ii = 1; ii <= 4; ii++ ) { for( int i = 1; i <= 20; i++ ) { if( Mapa[ ii ][ i ] == 1 ) al_draw_bitmap( Wall_Normal_01, i * 32, 568 - ii * 32, 0 ); if( Mapa[ ii ][ i ] == 2 ) al_draw_bitmap( Floor_Wood_01, i * 32, 600 - ii * 32, 0 ); } }
Co widać w grze: link: http://desmond.imageshack.us/Himg339/scaled.php?server=339&filename=lolnsw.png&res=landing Proszę mi powiedzieć co jest nei tak, bo nie widzę obrazu Floor to takie deski, a wall to ta żółta ściana PS. Postać powinna być, to inna część kodu i ona jest ok. tylko to tło... |
|
RazzorFlame |
» 2012-08-22 18:52:32 Ahh z tymi tablicami to o ile sie nie myle jest troche inaczej. nie jest kolejność: [x][y] tylko na odwrót xd więc w sprobuj w petli for zamienić te wymiary |
|
Gabes |
» 2012-08-22 19:04:26 W pętlach for bez znaku równości ii < 4; gdybyś dał w klamry to byś zobaczył błąd. int Mapa[ 4 ][ 20 ] = { {1, 1, 1, 1, 1, 1, 1, 1, 1, 1, 1, 1, 1, 1, 1, 1, 1, 1, 1, 1}, {1, 1, 1, 1, 1, 1, 1, 1, 1, 1, 1, 1, 1, 1, 1, 1, 1, 1, 1, 1}, {1, 1, 1, 1, 1, 1, 1, 1, 1, 1, 1, 1, 1, 1, 1, 1, 1, 1, 1, 1}, {2, 2, 2, 2, 2, 2, 2, 2, 2, 2, 2, 2, 2, 2, 2, 2, 2, 2, 2, 2} }; Po co komplikujesz program wykorzystaj funkcje al_draw_bitmap_region, wyświetlasz tylko fragment 32x32 z bitmapy z paska wys-32, szerokość-dowolna, scal kafelki w jedną bitmape. for( int y = 0; y < 4; y++ ) for( int x = 0; x < 20; x++ ) al_draw_bitmap_region( kafelki, 32 * Mapa[ y ][ x ], 0, 32, 32, x * 32, y * 32, 0 ); |
|
« 1 » |