Panel użytkownika
Nazwa użytkownika:
Hasło:
Nie masz jeszcze konta?

Programowanie grafiki pseudo 3d

Ostatnio zmodyfikowano 2012-08-23 21:17
Autor Wiadomość
Handy90
Temat założony przez niniejszego użytkownika
Programowanie grafiki pseudo 3d
» 2012-08-23 18:57:54
Witam,
mam takie pytanie teoretyczne żebyście mnie naprowadzili co wpisać jak odszukać jakiś informacji jak programuje się taką grafikę jak jest w grze np. LOL(League of Legends). Drzewa, kamienie i inne takie lokacje są w 2d czyli nie możemy ich zajśc od tyłu i zobaczyć co tam jest ale nasza postać obraca się o 360*. Interesuje mnie tylko to jak robiona jest grafika pod taką gre i co trzeba umieć by to napisać bo proste gierki 2d i przesuwanie sprajta potrafię naskrobać.
P-63424
m4tx
» 2012-08-23 19:02:58
League of Legends? Przecież to jest Full-3D chyba :P
P-63425
akwes
» 2012-08-23 19:14:38
Poczytaj o czymś takim jak 2.5D

Aczkolwiek, większość lokacji w LoLu i tak jest renderem z grafiki 3D do 2D, więc kto wie co jest w plikach gry.
P-63427
Mrovqa
» 2012-08-23 19:15:09
Nie grałem, ale pewnie to jest tak jak Elsword i drugi Wolfenstein - gra 2D stylizowana na 3D (czyli z grafiką 3D!). Natomiast jeśli widziałeś np. Aliens Nations lub Builda a lot (dowolne wersje), to tam masz 2D, które tworzy pozory 3D. Nie bawiłem się, ale to proste do osiągnięcia - kafelki z wystającą grafiką. Np. jeśli wystaje w górę to renderujesz od góry ;)
P-63428
mati1qazxsw2
» 2012-08-23 20:39:26
Szybkie rozwiazanie:
Stworz rect(i go przeskaluj) na ktorego nalozysz texture z alphą i ustaw kamere tak by nie bylo widac, ze sa plaskie lub poczytaj o izometrii.
P-63445
bingo009
» 2012-08-23 21:17:04
Rzut izometryczny i gotowe. Tu też jest to ładnie pomyślane:
https://www.youtube.com/watch?v=HPACaHnMXXw
P-63460
« 1 »
  Strona 1 z 1