Programowanie grafiki pseudo 3d
Ostatnio zmodyfikowano 2012-08-23 21:17
Handy90 Temat założony przez niniejszego użytkownika |
Programowanie grafiki pseudo 3d » 2012-08-23 18:57:54 Witam, mam takie pytanie teoretyczne żebyście mnie naprowadzili co wpisać jak odszukać jakiś informacji jak programuje się taką grafikę jak jest w grze np. LOL(League of Legends). Drzewa, kamienie i inne takie lokacje są w 2d czyli nie możemy ich zajśc od tyłu i zobaczyć co tam jest ale nasza postać obraca się o 360*. Interesuje mnie tylko to jak robiona jest grafika pod taką gre i co trzeba umieć by to napisać bo proste gierki 2d i przesuwanie sprajta potrafię naskrobać. |
|
m4tx |
» 2012-08-23 19:02:58 League of Legends? Przecież to jest Full-3D chyba :P |
|
akwes |
» 2012-08-23 19:14:38 Poczytaj o czymś takim jak 2.5D
Aczkolwiek, większość lokacji w LoLu i tak jest renderem z grafiki 3D do 2D, więc kto wie co jest w plikach gry. |
|
Mrovqa |
» 2012-08-23 19:15:09 Nie grałem, ale pewnie to jest tak jak Elsword i drugi Wolfenstein - gra 2D stylizowana na 3D (czyli z grafiką 3D!). Natomiast jeśli widziałeś np. Aliens Nations lub Builda a lot (dowolne wersje), to tam masz 2D, które tworzy pozory 3D. Nie bawiłem się, ale to proste do osiągnięcia - kafelki z wystającą grafiką. Np. jeśli wystaje w górę to renderujesz od góry ;) |
|
mati1qazxsw2 |
» 2012-08-23 20:39:26 Szybkie rozwiazanie:
Stworz rect(i go przeskaluj) na ktorego nalozysz texture z alphą i ustaw kamere tak by nie bylo widac, ze sa plaskie lub poczytaj o izometrii. |
|
bingo009 |
» 2012-08-23 21:17:04 Rzut izometryczny i gotowe. Tu też jest to ładnie pomyślane: https://www.youtube.com/watch?v=HPACaHnMXXw |
|
« 1 » |