bingo009 Temat założony przez niniejszego użytkownika |
Pisanie silnika » 2012-08-23 21:15:13 Witam was, po nauce C++ chciałbym napisać jakiś prosty silnik 2D. Oczywiście nie teraz, bo polegne. Ale zawsze warto pytać wcześniej. Z tego co się orientuje, to silnik to najzwyczajniej zbiór funkcji napisany za pomocą jakiegoś API graficznego. Czyli w ten sposób: void CreateMesh( parametr1, parametr2, parametr3 ) { }
Czyli idąc tym tropem, mam funkcję do rysowania kwadratu(to nie moja, przepisałem ją z jakiejś strony): void drawSquare( int x1, int y1, int x2, int y2 ) { glBegin( GL_LINES ) glVertex2f( x1, y1 ) : glVertex2f( x2, y2 ) glEnd() }
Czy właśnie tak wygląda pisanie silników? Czy chodzi tu o coś jeszcze? |
|
waxx |
» 2012-08-23 21:17:31 wpierw zastanow sie po co ci to |
|
DejaVu |
» 2012-08-23 21:17:56 Zacznij pisać grę - jak zaczniesz się zastanawiać co jest potrzebne do stworzenia gry (nieważne jakiej) to będziesz wiedział, że wchodzisz w strefę silnika :) Nie nauczysz się z teorii jak pisać silnik ani jak się pisze silnik. Twórca silnika podejmuje decyzje jak rozwiąże wszelkie zagadnienia i problemy związane z jego budową oraz obsługą świata. |
|
bingo009 Temat założony przez niniejszego użytkownika |
» 2012-08-23 21:24:36 Piszę gry narazie w Allegro i nie mam zamiaru pisać własnego silnika narazie, bo i tak się to skończy fiaskiem. A po co chcę pisać silnik? Żebym kiedyś mógł na nim napisać grę i powiedzieć z dumą, że jest ona na moim własnym silniku. To programowanie, każda próba napisania czegoś daje mi wiedzę, a o to mi chodzi. Mi tylko chodzi o przykłady, wiem, że silnik to głównie pomysły i rozwiązania autora, lecz czy ten przykład który podałem jest poprawny? Czy jednak, jak pytałem, chodzi tu o coś innego? |
|
waxx |
» 2012-08-23 21:31:35 Dumny to powinienes byc po napisaniu dobrej gry, niewazne gdzie, w cpp, w Game Makerze. Nie podoba mi sie filozofia ze 'dobra gra to na swoim silniku' - to takie plytkie i warsztatowe (:)).
W przypadku gry 2D silnik bedzie sie sprowadzal do renderingu, jakiegos menadzera resourcow, obslugi dzwieki, moze fizyki. postprocessingu... |
|
bingo009 Temat założony przez niniejszego użytkownika |
» 2012-08-24 13:03:05 Nie powiedziałem, że dobra gra musi być na swoim silniku ;) A jeśli chodzi o funkcjonalność, to zależy mi na takim silniku: -Proste wyświetlanie obrazków -Prymitywy -Jakiś prosty timer -Ewentualnie odtwarzanie dźwięków
Myślę, że warto będzie zajrzeć do source Allegro. Może da mi to wgląd. |
|
Mrovqa |
» 2012-08-24 13:09:42 Polecam ci SFMLa ;) Co do timera - to jest akurat bardzo prosto napisać :) Przy resecie zapamiętujesz aktualny czas, a przy pobieraniu czasu z timera - bierzesz różnicę aktualnego czasu z tym, co masz zapisane w składowej klasy :) 5 min pisania ;) |
|
waxx |
» 2012-08-24 13:20:14 Akurat allegro jest obrzydliwie napisane i to najgorszy przyklad do podgladania. |
|
« 1 » 2 |