Wiele postaci - Jak je oznaczyć?
Ostatnio zmodyfikowano 2012-08-26 20:37
hakr1921 Temat założony przez niniejszego użytkownika |
Wiele postaci - Jak je oznaczyć? » 2012-08-26 12:56:12 A więc tak, mam napisane że co ileś tam sekund na mapie pojawia się jeden nowy potwór. Teraz będę robić kolizje, więc jak mam oznaczyć każdego z nich? Jak nazwać jedną postać spośród 50 która chce zabić albo coś w tym stylu? Oto kod void InitComet( Comet comets[], int size ) { for( int i = 0; i < size; i++ ) { comets[ i ].live = false; } }; void DrawComet( Comet comets[], int size ) { for( int i = 0; i < size; i++ ) { if( comets[ i ].live ) { masked_blit( ufob, bufor, ludek.kierunek * 20, ludek.klatka * 30, comets[ i ].x, comets[ i ].y, 20, 30 ); } } }; void StartComet( Comet comets[], int size ) { for( int i = 0; i < size; i++ ) { if( !comets[ i ].live ) { if( rand() % 10 == 0 ) { comets[ i ].live = true; comets[ i ].x = rand() %( 1000 ); comets[ i ].y = rand() %( 1000 ); break; } } } }; void UpdateComet( Comet comets[], int size ) { for( int i = 0; i < size; i++ ) { if( comets[ i ].live ) { { if( ludek.x - 10 > comets[ i ].x ) comets[ i ].x++; if( ludek.x + 10 < comets[ i ].x ) comets[ i ].x--; if( ludek.y - 10 > comets[ i ].y ) comets[ i ].y++; if( ludek.y + 10 < comets[ i ].y ) comets[ i ].y--; rest( 2 ); if( key[ KEY_SPACE ] ) { comets[ i ].live = false; } } } } };
Jak ma wyglądać kolizja? |
|
SeaMonster131 |
» 2012-08-26 20:37:54 Moim zdaniem najłatwiej będzie użyć np vector. Teraz będę robić kolizje, więc jak mam oznaczyć każdego z nich? |
Tak jakby masz oznaczenie kto jest kto: for( int i = 0; i < size; i++ ) { }
chodzi o zmienną 'i'. |
|
« 1 » |