| lama Temat założony przez niniejszego użytkownika | [C++, Sfml, Linux] Przesłanie Skompilowanego Programu Na Inny Komputer Bez Kodu » 2012-08-30 19:28:20 Witam.Od roku programuję w C++, pół roku temu zabrałem się za Allegro, a teraz piszę SFML małą gierkę 2D.
 Problem w tym, że od niedawna kompiluję na Linuxie.
 Chciałbym przesłać program do znajomego, który (program  ;)) u mnie jest skompilowany i mogę go odpalić bez problemu,
 ale nie chciałbym, by ta osoba sama musiała to robić, to znaczy po prostu uruchamia przez konsolę "./gierka" (lub włącza 2-krotnym kliknięciem), i... gra ;)
 
 
 Proszę o odpowiedź, i przepraszam, bo jestem początkującym Linuksiarzem
 
 
 PS. U mnie kompilacja wygląda tak: "g++ main.cpp -o main -lsfml-system -lsfml-graphics -lsfml-window".
 
 
 Dystrybucja Linuxa to Fedora.
 | 
|  | 
| yoogi | » 2012-08-30 19:32:22 | 
|  | 
| Mrovqa | » 2012-08-30 19:32:57 Trochę niezbyt zrozumiale napisałeś. Chodzi Ci o wieloplatformowość? By kolega nie musiał sam kompilować gry? Jaki OS ma kolega? Jak windowsa to musisz skompilować grę pod windowsa ;) (możesz zrobić to pod linuxem; potrzeba cross-compilera). | 
|  | 
| yoogi | » 2012-08-30 19:34:56 @up za pomocą specjalnej flagi pod GCC można pod linuxem stworzyć pliki PE (*.exe) | 
|  | 
| lama Temat założony przez niniejszego użytkownika | » 2012-08-30 19:37:06 Kolega ma Ubuntu, a co do Windowsa to dla mnie nie problem skompilować na Windowsie odpowiednią wersję, ale w Windowsie powstaje tylko plik .exe, a kod nie jest potrzebny, natomiast na Linuxie nie wiem jak rozwiązać ten problem :( | 
|  | 
| yoogi | » 2012-08-30 19:38:39 Na linuxie masz plik ELF albo OUT | 
|  | 
| lama Temat założony przez niniejszego użytkownika | » 2012-08-30 19:41:53 Dzięki za odpowiedź, ale jestem kompletnie zielony, a w katalogu powstaje tylko plik o nazwie jaki mu nadam przez g++, i jedynym rozwiązaniem, aby uruchomić na innym komputerze, to kompilacja właśnie, co oznacza pełny dostęp do pliku .cpp. | 
|  | 
| Mrovqa | » 2012-08-30 19:44:15 Na linuxie zbytnio się nie znam, ale sprawa leży w budowie pliku wykonywalnego. Kod wykonywalny pod windowsem a linuxem jest identyczny - architektura x86 :)Pod windowsem jest tylko PE - wystarczy raz skompilować i śmiga na każdej wersji. Na linuxie masz sporo dystrybucji. Jeżeli na nich pliki wykonywalne mają inną budowę - to wystarczy zrobić builda (skompilować) pod konkretną dystrybucję. Tak jak kolega pisze wyżej - jest ELF i OUT.
 
 /edit: może jest jakiś soft, który umożliwia odpalenie jednego typu (eg. ELF) pod systemem, gdzie są obsługiwane inne (eg. OUT)? Jak pisałem wyżej - nie znam się. Jeżeli ktoś zna się na tym - to ma w tym poście takie moje krótkie przemyślenie ;) Niech się wypowie.
 | 
|  | 
| « 1 »  2 |