Panel użytkownika
Nazwa użytkownika:
Hasło:
Nie masz jeszcze konta?

Allegro...obciążenie procesora

Ostatnio zmodyfikowano 2012-09-08 23:40
Autor Wiadomość
akwes
» 2012-09-05 15:38:56
Hm... Założyłem, że chodzi o przeglądarkę grafiki, gdyż pyta o to, co zrobić, aby było jak w przeglądarce grafiki ;)
P-64404
marianekA
Temat założony przez niniejszego użytkownika
» 2012-09-05 20:12:36
Jak słusznie zauważyliście piszę grę...
W pętli głównej miałem
C/C++
blit( bufor, screen, 0, 0, 0, 0, 800, 600 );
za Waszą radą odświeżanie ekranu umieściłem wyłącznie  w ifach tylko przy zdarzeniach i już widać dużą poprawę. Wygląda na to że wcześniejsze prace również będą wymagały poprawek.
Gdzieś wyczytałem że pętla główna  oczekująca na wciśnięcie klawisza (np.Esc) też obciąża nieźle procesor - ale ta raczej musi być.
P-64418
m4tx
» 2012-09-05 20:19:20
Gdzieś wyczytałem że pętla główna  oczekująca na wciśnięcie klawisza (np.Esc) też obciąża nieźle procesor - ale ta raczej musi być.
Bo to prawda. Dodaj limit FPS i będzie ok :)
P-64421
waxx
» 2012-09-05 20:35:19
wlacz vsync
P-64425
bingo009
» 2012-09-06 17:02:50
Jak się uczyłem, dobrym pomysłem jest też usypianie procesora(dla danego programu) w chwili, kiedy potocznie mówiąc "nie ma nic do roboty". Wtedy wówczas nie będzie musiał pracować i nie będzie tak obciążony. W Allegro to powinno być tak:

if(cos_sie_stalo) robcos();
else
rest(10);
P-64447
marianekA
Temat założony przez niniejszego użytkownika
» 2012-09-08 23:40:36
Korzystając Waszych doświadczeń obciążenie procesora spadło z 50-60% do kilku-kilkunastu. Zasadniczym moim błędem było ciągłe odświeżanie ekranu oraz brak - jak to ładnie ktoś nazwał - usypiania procesora
rest()
 Wszystkim dziękuję za pomoc i rady.
Temat uważam za wyjaśniony więc go zamykam.
P-64656
1 « 2 »
Poprzednia strona Strona 2 z 2