Allegro...obciążenie procesora
Ostatnio zmodyfikowano 2012-09-08 23:40
akwes |
» 2012-09-05 15:38:56 Hm... Założyłem, że chodzi o przeglądarkę grafiki, gdyż pyta o to, co zrobić, aby było jak w przeglądarce grafiki ;) |
|
marianekA Temat założony przez niniejszego użytkownika |
» 2012-09-05 20:12:36 Jak słusznie zauważyliście piszę grę... W pętli głównej miałem blit( bufor, screen, 0, 0, 0, 0, 800, 600 );
za Waszą radą odświeżanie ekranu umieściłem wyłącznie w ifach tylko przy zdarzeniach i już widać dużą poprawę. Wygląda na to że wcześniejsze prace również będą wymagały poprawek. Gdzieś wyczytałem że pętla główna oczekująca na wciśnięcie klawisza (np.Esc) też obciąża nieźle procesor - ale ta raczej musi być. |
|
m4tx |
» 2012-09-05 20:19:20 Gdzieś wyczytałem że pętla główna oczekująca na wciśnięcie klawisza (np.Esc) też obciąża nieźle procesor - ale ta raczej musi być. |
Bo to prawda. Dodaj limit FPS i będzie ok :) |
|
waxx |
» 2012-09-05 20:35:19 wlacz vsync |
|
bingo009 |
» 2012-09-06 17:02:50 Jak się uczyłem, dobrym pomysłem jest też usypianie procesora(dla danego programu) w chwili, kiedy potocznie mówiąc "nie ma nic do roboty". Wtedy wówczas nie będzie musiał pracować i nie będzie tak obciążony. W Allegro to powinno być tak:
if(cos_sie_stalo) robcos(); else rest(10); |
|
marianekA Temat założony przez niniejszego użytkownika |
» 2012-09-08 23:40:36 Korzystając Waszych doświadczeń obciążenie procesora spadło z 50-60% do kilku-kilkunastu. Zasadniczym moim błędem było ciągłe odświeżanie ekranu oraz brak - jak to ładnie ktoś nazwał - usypiania procesora Wszystkim dziękuję za pomoc i rady. Temat uważam za wyjaśniony więc go zamykam. |
|
1 « 2 » |