DzieckoBezZycia Temat założony przez niniejszego użytkownika |
[C++]Prosty blad z klasa » 2012-09-05 18:17:59 Prosty, ale nie wiem jak go rozwiazac ;p Blad pokazuje sie, jako: multiple types in one declaration. Wskazuje na 21 linijke, wiec ma to pewnie cos zwiazanego z klasa. Kod: #include <iostream> #include <conio.h> #include <windows.h> #include <time.h>
using namespace std;
struct Position2D { int x, y; }
class Game { Position2D player; public: void lol() { cout << "lol"; } };
int main() { cout << "Hello world!" << endl; getch(); return 0; }
|
|
waxx |
» 2012-09-05 18:20:57 strukture tez sie konczy srednikiem |
|
DzieckoBezZycia Temat założony przez niniejszego użytkownika |
» 2012-09-05 18:23:44 Sorry, juz kiedys sie o to pytalem, wiedzialem, ze kiedys juz taki problem rozwiazywalem. Dzieki, na przyszlosc bede pamietal. |
|
DzieckoBezZycia Temat założony przez niniejszego użytkownika |
» 2012-09-07 22:16:38 Nastepny blad ;c Wywala dziwne znaki, az program przestaje dzialac. #include <iostream> #include <conio.h> #include <windows.h> #include <time.h>
int i = 1, j = 1;
char map[ 5 ][ 5 ] { '.', '.', '.', '.', '.', '.', '.', '.', '.', '.', '.', '.', '.', '.', '.', '.', '.', '.', '.', '.', '.', '.', '.', '.', '.' };
using namespace std;
struct Position2D { int x, y; };
class Game { Position2D player; public: void draw_map() { for(; i <= 5; i++ ) { for(; i <= 5; j++ ) { cout << map[ i ][ j ]; } cout << endl; } } };
int main() { Game g; g.draw_map(); getch(); return 0; }
|
|
DejaVu |
» 2012-09-07 22:29:21 Błąd w kodzie: for(; i <= 5; i++ ) { for(; i <= 5; j++ )
Jakbyś rozsądniej zmienne nazywał to byś nie miał takich problemów :) PS. Kolorowanie składni języka C++/edit: Tak swoją drogą to śmiem wątpić czy umiesz poprawnie pętli używać... |
|
cyklopek11 |
» 2012-09-07 22:31:16 1.) Zgubiły cię zmienne globalne... Jak masz pętle zagnieżdżona to powinny mieć zwoje lokalne zmienne licznikowe ( chyba że zmienne globalne będziesz po jednym przebiegu zerował ). 2.) W pętli wewnętrznej for wkradła się literówka 3.) Licz od zera tak jak przystało na programistę c++ :-) #include <iostream> #include <conio.h> #include <windows.h> #include <time.h>
char map[ 5 ][ 5 ] { '.', '.', '.', '.', '.', '.', '.', '.', '.', '.', '.', '.', '.', '.', '.', '.', '.', '.', '.', '.', '.', '.', '.', '.', '.' };
using namespace std;
struct Position2D { int x, y; };
class Game { Position2D player; public: void draw_map() { for( int i = 0; i < 5; i++ ) { for( int j = 0; j < 5; j++ ) { cout << map[ i ][ j ]; } cout << endl; } } };
int main() { Game g; g.draw_map(); getch(); return 0; }
|
|
DzieckoBezZycia Temat założony przez niniejszego użytkownika |
» 2012-09-07 22:34:51 Hah, dzieki ;D To przez to, ze duplikowalem linijke za pomoca ctrl+d ;p Zaraz poprawie na jakas lepsza nazwe, bo rzeczywiscie da sie pomylic ;p Mozesz mi powiedziec, czemu pokazuje 5 kropek i 4 endl zamiast 5x5 kropek? Jest tak samo na: i<5[tu pokazuje 4 kropki, wiec jest ultra bledne ;p) i<=5 i<6
#include <iostream> #include <conio.h> #include <windows.h> #include <time.h>
int i=1,j=1;//do for rysujacych
char map[5][5]{ '.','.','.','.','.', '.','.','.','.','.', '.','.','.','.','.', '.','.','.','.','.', '.','.','.','.','.' };
using namespace std;
struct Position2D { int x,y; };
class Game//KLASA GRY { Position2D player;
public:
void draw_map() {
for(;i<=5;i++) { for(;j<=5;j++) { cout<<map[i][j]; } cout<<endl; }
}//draw_map
};//KONIEC KLASY GRY
int main() { Game g; g.draw_map(); getch(); return 0; }
EDIT: @down Powyzszy kod nie pokazuje 5x5 Dopiero teraz zorientowalem sie co bylo nie tak:(dzieki up) indeks w tablicach zaczyna sie od zera. Teraz juz rozumiem, dzieki. Dzialajacy kod:
#include <iostream> #include <conio.h> #include <windows.h> #include <time.h>
char map[5][5]{ '.','.','.','.','.', '.','.','.','.','.', '.','.','.','.','.', '.','.','.','.','.', '.','.','.','.','.' };
using namespace std;
struct Position2D { int x,y; };
class Game//KLASA GRY { Position2D player;
public:
void draw_map() {
for(int i=0;i<5;i++) { for(int j=0;j<5;j++) { cout<<map[i][j]; } cout<<endl; }
}//draw_map
};//KONIEC KLASY GRY
int main() { Game g; g.draw_map(); getch(); return 0; }
|
|
cyklopek11 |
» 2012-09-07 22:36:50 Poprawiony kod przecież pokazuje 5x5 kropek. Twój kod odwołuje się do nieistniejących elementów tablicy ( tablica[5][5] nie ma komórki [5][5] ) |
|
« 1 » 2 |