Struktury danych
Ostatnio zmodyfikowano 2012-09-13 19:18
diego997 Temat założony przez niniejszego użytkownika |
Struktury danych » 2012-09-13 17:04:08 Jeszcze jedno pytanie czy pisząc dowolny program np. gierkę w bibliotece graficznej, warto lub nawet trzeba używać struktur danych ? |
|
pekfos |
» 2012-09-13 17:55:30 tak. |
|
diego997 Temat założony przez niniejszego użytkownika |
» 2012-09-13 18:32:26 pekfos, a czy biblioteka vector zawiera w sobie implementacje tych struktur tzn. zamiast tablicy używać właśnie vector'a ? Czy takie struktury trzeba sobie samemu napisać ?
Przepraszam jeżeli coś niejasno lub niepoprawnie napisałem ale się na tym nie bardzo znam ;p |
|
akwes |
» 2012-09-13 18:35:24 A myślisz, że po co jest <vector> (jeżeli o tym mówisz) jak nie po to by go używać? |
|
m4tx |
» 2012-09-13 18:36:54 pekfos, a czy biblioteka vector zawiera w sobie implementacje tych struktur tzn. zamiast tablicy używać właśnie vector'a ? |
Jeśli myślisz, że vector jest zamiennikiem tablic, to się mylisz :) |
|
pekfos |
» 2012-09-13 19:18:55 Vectora używa się, gdy rozmiar tablicy się zmienia podczas działania programu. W innych przypadkach, używa się tablic. (Biorę pod uwagę tylko tablice i twory tablicopodbne. Są jeszcze inne struktury danych.)
Oprócz std::vector można użyć std::string (jeśli elementami są znaki), std::bitset (jeśli elementami są wartości logiczne), itd. |
|
« 1 » |