Panel użytkownika
Nazwa użytkownika:
Hasło:
Nie masz jeszcze konta?

[SFML] Jak sprawdzić , czy przed sprajtem nie znajduje się inny sprajt

Ostatnio zmodyfikowano 2012-09-19 02:04
Autor Wiadomość
sinoo
Temat założony przez niniejszego użytkownika
[SFML] Jak sprawdzić , czy przed sprajtem nie znajduje się inny sprajt
» 2012-09-14 20:58:45
Witam,
   Może to być dość popularny problem, ale nie znalazłem żadnego tematu, który by go opisywał. Otóż chciałem ostatnio napisać grę w SFML i nie mam pojęcia jak sprawdzić, czy przed obiektem znajduje się inny obiekt. Potrzebne mi to do tego, aby postać(sprajt) którą ma sterować gracz zatrzymywała się przed jakimś klockiem na mapie, lub po nim się poruszała.

Z góry dzięki.
P-64937
SeaMonster131
» 2012-09-14 21:08:07
Hm..kolizje? A takie tematy były ;D
P-64938
bingo009
» 2012-09-14 21:26:02
To jak szukałeś? Takich tematów było tu tyle, że powinien być osobny dział na kolizje.
P-64941
sinoo
Temat założony przez niniejszego użytkownika
» 2012-09-14 21:41:54
Domyślam się, że coś takiego już było, ale nic nie znalazłem i nic z tego nie rozumiem, a przynajmniej nie z kursu tworzenia gier na tym portalu. Mam taką prośbę: mógłby mi ktoś to dokładnie wytłumaczyć?
P-64943
akwes
» 2012-09-14 21:53:43
W najprostszej wersji to sprawdzasz czy żaden na żadnego nie zachodzi.


Rozrysuj sobie układ współrzędnych na kartce. Narysuj dwa kwadraty i kombinuj ;>
P-64944
sinoo
Temat założony przez niniejszego użytkownika
» 2012-09-15 15:35:56
Ok. Mam pewien pomysł jak to ogarnąć. Jak mi się uda to w prosty sposób opiszę, na czym to polega i mam nadzieję, że ten temat się później komuś przyda :)
P-64968
bingo009
» 2012-09-15 20:30:54
Na stronce EasyKodera masz pokazany przykład. Tylko nie zżynaj go. To tylko przykład, jego kolizja jest wadliwa. Sam próbowałem jej użyć i coś mi nie wychodziło, więc wkońcu sam napisałem kolizję i chodzi jak należy. Kolizja dwóch prostokątów, to jest najprostsza kolizja do zrealizowania. Jedyne co jest potrzebne, to trochę matematyki z podstawówki. Znasz pozycję obu sprite'ów i ich rozmiary? To w takim razie wyliczenie wierzchołków jest proste. A jak wyliczysz wierchołki, to juz powinieneś wiedzieć jak to wykorzystasz.
P-64998
SeaMonster131
» 2012-09-15 21:53:00
Tutaj na forum także jeden z użytkowników przedstawił działanie kolizji i poprawny kod, w nazwie nicku miał "kamil" z tego co pamiętam :)
P-64999
« 1 » 2 3
  Strona 1 z 3 Następna strona