[SFML] Jak sprawdzić , czy przed sprajtem nie znajduje się inny sprajt
Ostatnio zmodyfikowano 2012-09-19 02:04
sinoo Temat założony przez niniejszego użytkownika |
[SFML] Jak sprawdzić , czy przed sprajtem nie znajduje się inny sprajt » 2012-09-14 20:58:45 Witam, Może to być dość popularny problem, ale nie znalazłem żadnego tematu, który by go opisywał. Otóż chciałem ostatnio napisać grę w SFML i nie mam pojęcia jak sprawdzić, czy przed obiektem znajduje się inny obiekt. Potrzebne mi to do tego, aby postać(sprajt) którą ma sterować gracz zatrzymywała się przed jakimś klockiem na mapie, lub po nim się poruszała.
Z góry dzięki. |
|
SeaMonster131 |
» 2012-09-14 21:08:07 Hm..kolizje? A takie tematy były ;D |
|
bingo009 |
» 2012-09-14 21:26:02 To jak szukałeś? Takich tematów było tu tyle, że powinien być osobny dział na kolizje. |
|
sinoo Temat założony przez niniejszego użytkownika |
» 2012-09-14 21:41:54 Domyślam się, że coś takiego już było, ale nic nie znalazłem i nic z tego nie rozumiem, a przynajmniej nie z kursu tworzenia gier na tym portalu. Mam taką prośbę: mógłby mi ktoś to dokładnie wytłumaczyć? |
|
akwes |
» 2012-09-14 21:53:43 W najprostszej wersji to sprawdzasz czy żaden na żadnego nie zachodzi.
Rozrysuj sobie układ współrzędnych na kartce. Narysuj dwa kwadraty i kombinuj ;> |
|
sinoo Temat założony przez niniejszego użytkownika |
» 2012-09-15 15:35:56 Ok. Mam pewien pomysł jak to ogarnąć. Jak mi się uda to w prosty sposób opiszę, na czym to polega i mam nadzieję, że ten temat się później komuś przyda :)
|
|
bingo009 |
» 2012-09-15 20:30:54 Na stronce EasyKodera masz pokazany przykład. Tylko nie zżynaj go. To tylko przykład, jego kolizja jest wadliwa. Sam próbowałem jej użyć i coś mi nie wychodziło, więc wkońcu sam napisałem kolizję i chodzi jak należy. Kolizja dwóch prostokątów, to jest najprostsza kolizja do zrealizowania. Jedyne co jest potrzebne, to trochę matematyki z podstawówki. Znasz pozycję obu sprite'ów i ich rozmiary? To w takim razie wyliczenie wierzchołków jest proste. A jak wyliczysz wierchołki, to juz powinieneś wiedzieć jak to wykorzystasz. |
|
SeaMonster131 |
» 2012-09-15 21:53:00 Tutaj na forum także jeden z użytkowników przedstawił działanie kolizji i poprawny kod, w nazwie nicku miał "kamil" z tego co pamiętam :) |
|
« 1 » 2 3 |