Pętla do...while...
Ostatnio zmodyfikowano 2009-04-14 18:52
driver1995 Temat założony przez niniejszego użytkownika |
Pętla do...while... » 2009-04-14 15:44:19 Witam... Mam pytanie... Czy w pętli do..while da się zrobić tak, żeby wszystko się powtarzało oprócz np. jednego elementu który zrobiony byłby raz a potem już nie??? |
|
WunM |
» 2009-04-14 15:46:09 Tak, ale zależy w jaki sposób chcesz to zrobić. |
|
driver1995 Temat założony przez niniejszego użytkownika |
» 2009-04-14 15:52:28 Coś w tym stylu: int main() { int x = 3; int y = 3; int A = true; int B = true; int C = true; int D = true; int E = true; int F = true; int D1 = true; int D2 = true; int D3 = true; int D4 = true; int D5 = true; int D6 = true; int D7 = true; int D8 = true; int D9 = true; int D10 = true; int D11 = true; int D12 = true; int D13 = true; int D14 = true; int D15 = true; int D16 = true; int D17 = true; int D18 = true; int D19 = true; int D20 = true; int D21 = true; int D22 = true; int D23 = true; int D24 = true; int D25 = true; int D26 = true; int D27 = true; int D28 = true; int D29 = true; int D30 = true; int D31 = true; int D32 = true; int D33 = true; int D34 = true; int D35 = true; int dolary = 0; bool koniec = false; while( koniec != true ) { clrscr(); plansza(); if( A == true ) { kA(); } else { gotoxy( 61, 19 ); cout << "kA"; } if( B == true ) { kB(); } else { gotoxy( 61, 20 ); cout << "kB"; } if( C == true ) { kC(); } else { gotoxy( 61, 21 ); cout << "kC"; } if( D == true ) { kD(); } else { gotoxy( 61, 22 ); cout << "kD"; } if( E == true ) { kE(); } else { gotoxy( 61, 23 ); cout << "kE"; } if( F == true ) { kF(); } else { gotoxy( 61, 24 ); cout << "kF"; } if( D1 == true ) dolar1(); if( D2 == true ) dolar2(); if( D3 == true ) dolar3(); if( D4 == true ) dolar4(); if( D5 == true ) dolar5(); if( D6 == true ) dolar6(); if( D7 == true ) dolar7(); if( D8 == true ) dolar8(); if( D9 == true ) dolar9(); if( D10 == true ) dolar10(); if( D11 == true ) dolar11(); if( D12 == true ) dolar12(); if( D13 == true ) dolar13(); if( D14 == true ) dolar14(); if( D15 == true ) dolar15(); if( D16 == true ) dolar16(); if( D17 == true ) dolar17(); if( D18 == true ) dolar18(); if( D19 == true ) dolar19(); if( D20 == true ) dolar20(); if( D21 == true ) dolar21(); if( D22 == true ) dolar22(); if( D23 == true ) dolar23(); if( D24 == true ) dolar24(); if( D25 == true ) dolar25(); if( D26 == true ) dolar26(); if( D27 == true ) dolar27(); if( D28 == true ) dolar28(); if( D29 == true ) dolar29(); if( D30 == true ) dolar30(); if( D31 == true ) dolar31(); if( D32 == true ) dolar32(); if( D33 == true ) dolar33(); if( D34 == true ) dolar34(); if( D35 == true ) dolar35(); gotoxy( x, y ); cout << "Q"; gotoxy( 61, 25 ); cout << dolary << " dolarow"; unsigned char z = getch(); switch( z ) { case 224: z = getch(); switch( z ) { case 80: y += 3; break; case 72: y -= 3; break; case 77: x += 4; break; case 75: x -= 4; break; } break; case 27: koniec = true; break; } if(( x == 7 ) &&( y == 6 ) ) { D1 = false; dolary += 1; } } return 0; } |
|
malan |
» 2009-04-14 15:53:51 Możesz np. zrobić tak: string znak_wyst ę puj ą cy_jeden_raz = "Coś tam";
cout << znak_wyst ę puj ą cy_jeden_raz; do { } while(
...lub tak, je ś li chcesz aby znak wy ś wietli ł Ci si ę np.po 5 innych znakach:
string znak_wyst ę puj ą cy_jeden_raz = "Coś tam";
do { cout << znak_jaki ś _tam; i++; if( i == 5 ) { cout << znak_wyst ę puj ą cy_jeden_raz; } while(
|
|
GoldWolf |
» 2009-04-14 15:58:31 int A=true; O co chodzi w tym zapisie ? |
|
driver1995 Temat założony przez niniejszego użytkownika |
» 2009-04-14 16:01:56 no, że A = true... A potem jak coś tam się stanie, to A będzie = false i przez to nie będzie działać funkcja kA... ;);) |
|
GoldWolf |
» 2009-04-14 16:07:23 Nie rozumiem twego liczba A = prawda; co to oznacza przecież w chwili kompilacji A może być dowolną liczbą, więc co robi zapis A = true; |
|
driver1995 Temat założony przez niniejszego użytkownika |
» 2009-04-14 16:22:52 nie wiem..... ale w każdym bądź razie działa.. próbowałem :P :P ;P
@topic - to jak to zrobić z tym if'em i dolary'ami w środku ????? |
|
« 1 » 2 3 |