[C++] Unikalna i globalna klasa
Ostatnio zmodyfikowano 2012-09-25 00:31
kemsai Temat założony przez niniejszego użytkownika |
[C++] Unikalna i globalna klasa » 2012-09-24 22:51:19 Witam. Piszę małą mini gierke ale od jakiegoś czasu irytuje mnie jedno pytanie. Jak zrobić by klasa Gra była unikatowa (może być tylko 1 taka) i była dostępna dla każdej innej klasy. (każda klasa type Player ma dostęp do tego elementu Gra). |
|
AlfaLeporis |
» 2012-09-24 23:17:31 Szukaj w Google: "c++ singleton". Przykładu nie dam bo pisze z telefonu. |
|
DejaVu |
» 2012-09-25 00:31:16 Potwierdzam :p http://cpp0x.pl/kursy/Wzorce-projektowe/Wzorce-kreacyjne /singleton/161. Więcej informacji: /edit: Moje doświadczenie mówi, że wygodnie tworzyć singletony tak: class CKlasa { private: CKlasa(); public: static CKlasa & getSingleton() { static CKlasa singleton; return singleton; } };
CKlasa & klasa() { return CKlasa::getSingleton(); } W taki sposób gwarantujesz, że będziesz miał jeden globalny obiekt, z krótką nazwą umożliwiającą dostęp do niego oraz nie będzie możliwości utworzenia innych obiektów tej klasy. |
|
« 1 » |