Panel użytkownika
Nazwa użytkownika:
Hasło:
Nie masz jeszcze konta?

[C++] Unikalna i globalna klasa

Ostatnio zmodyfikowano 2012-09-25 00:31
Autor Wiadomość
kemsai
Temat założony przez niniejszego użytkownika
[C++] Unikalna i globalna klasa
» 2012-09-24 22:51:19
Witam.
Piszę małą mini gierke ale od jakiegoś czasu irytuje mnie jedno pytanie. Jak zrobić by klasa Gra była unikatowa (może być tylko 1 taka) i była dostępna dla każdej innej klasy. (każda klasa type Player ma dostęp do tego elementu Gra).
P-65490
AlfaLeporis
» 2012-09-24 23:17:31
Szukaj w Google: "c++ singleton". Przykładu nie dam bo pisze z telefonu.
P-65491
DejaVu
» 2012-09-25 00:31:16
Potwierdzam :p http://cpp0x.pl/kursy/Wzorce-projektowe/Wzorce-kreacyjne /singleton/161.

Więcej informacji:
Frazy, które należy wpisać w wyszukiwarkę google:

/edit:
Moje doświadczenie mówi, że wygodnie tworzyć singletony tak:
C/C++
class CKlasa
{
private:
    CKlasa();
public:
    static CKlasa & getSingleton()
    {
        static CKlasa singleton;
        return singleton;
    }
};

CKlasa & klasa()
{
    return CKlasa::getSingleton();
}
W taki sposób gwarantujesz, że będziesz miał jeden globalny obiekt, z krótką nazwą umożliwiającą dostęp do niego oraz nie będzie możliwości utworzenia innych obiektów tej klasy.
P-65492
« 1 »
  Strona 1 z 1