Biblioteka C++ do edycji zdjęć
Ostatnio zmodyfikowano 2012-09-25 20:26
MrPoxipol Temat założony przez niniejszego użytkownika |
Biblioteka C++ do edycji zdjęć » 2012-09-25 19:23:32 Witam, poszukuje prostej biblioteki do uzyskiwania paru efektów na zdjęciach, a dokładnie : Możliwość uzyskania sepii na zdjęciu Zmienianie kolorów zdjęć na odcienie szarości Zmniejszanie rozmiarów zdjęć Wystarczy jakby obsługiwał jpg i może coś jeszcze...
Proszę o odpowiedzi... :)
|
|
m4tx |
» 2012-09-25 19:32:02 Zmienianie kolorów zdjęć na czarno-białe |
Naprawdę nie możesz sobie sam tego napisać? To jest banalny algorytm :P (Fragment) Shader nawet kiedyś napisałem: uniform sampler2D m_Texture; uniform float m_DestPixelMult; varying vec2 texCoord;
void main() { vec4 originalPixel = texture2D( m_Texture, texCoord ) * vec4( 1.0 - m_DestPixelMult ); vec4 newPixel = vec4( 0.0 ); if( m_DestPixelMult != 0.0 ) { newPixel = texture2D( m_Texture, texCoord ) * vec4( 0.3, 0.59, 0.11, 1.0 ) * vec4( m_DestPixelMult ); float newPixelVal = newPixel.x + newPixel.y + newPixel.z; newPixel = vec4( newPixelVal, newPixelVal, newPixelVal, 1.0 ); } gl_FragColor = originalPixel + newPixel; } // Nawet jest, jak widać, ustawianie poziomu wyszarzenia Z sepią pewnie byłoby podonie. Co do zmniejszania obrazków - też na pewno znajdziesz jakieś tutoriale na ten temat. Jednakże, odpowiadam na Twe pytanie: np. w PHP używa się biblioteki GD. Możesz też użyć np. ImageMagick. Btw., szukałeś coś na ten temat? :) |
|
Mrovqa |
» 2012-09-25 19:53:23 Możesz też (nie polecam tego rozwiązania :P) użyć SFMLa. Obsługuje wiele formatów - co jest plusem. Po wczytaniu obrazu do pamięci pobiera się tylko bufor do obrazka (ofc const_cast ;)) i można już działać na konkretnych pixelach. Tak napisałem program, który ujawnił różowego jednorożca na blogu Gyna :) |
|
MrPoxipol Temat założony przez niniejszego użytkownika |
» 2012-09-25 19:56:42 Dzięki, za wszystkie odpowiedzi, chyba użyje Magic++(Image Magic dla C++). |
|
DejaVu |
» 2012-09-25 20:26:42 Możesz jeszcze zobaczyć CxImage. |
|
« 1 » |