Capitan Temat założony przez niniejszego użytkownika |
[c++] Silnik gry 2d. » 2012-09-26 21:48:09 Chciałbym się dowiedzieć czy ma ktoś, bądź wie, gdzie znajdę jakiś dobry, darmowy silnik gry 2d napisany w c++. Dobrze by było, aby był po polsku. Chciałbym zobaczyć jakiś prosty i go sobie na spokojnie przeanalizować i zobaczyć, jak owy silnik wygląda.
Pozdrawiam, Capinn. |
|
Mrovqa |
» 2012-09-26 21:53:03 Dobrze by było, aby był po polsku. |
O tym możesz zapomnieć. Jak coś takiego jest pisane to głównie w języku angielskim. Poza tym - co chcesz dokładnie wiedzieć? Po Twoim poście wnioskuję, iż nie do pisania własnej gry aktualnie ;) Jak wygląda silnik fizyczny? Jak jest połączony z silnikiem graficznym? ;) Ktoś na tym forum (o ile mnie pamięć nie myli to SeaMonster131) wrzucił niedawno linka do ciekawej wiki, gdzie był spory spis bibliotek i nie tylko :) |
|
m4tx |
» 2012-09-27 14:07:03 Ktoś na tym forum (o ile mnie pamięć nie myli to SeaMonster131) wrzucił niedawno linka do ciekawej wiki, gdzie był spory spis bibliotek i nie tylko :) | Game Programming Wiki |
|
Capitan Temat założony przez niniejszego użytkownika |
» 2012-09-27 22:48:25 Pytanie troszkę nie związane z tematem, ale nie chce mi się otwierać nowego wątku. Jaką polecacie bibliotekę do gier 2d(w c++)??? Obecnie znam Allegro i napisałem kilka prostych gierek, ale na forach piszą, że lepszą biblioteką jest SDL. Poradźcie mi coś ;] Dalej rozwijać się w Allegro czy wybrać jakąś inną bibliotekę. Chciałby, żeby to była przyszłościowa biblioteka, bo w marzeniach chciałbym kiedyś tworzyć jakąś gre e2 muli lub singiel.
|
|
Mrovqa |
» 2012-09-28 07:45:47 Te posty na innych forach są stare :P (jak kiedyś szukałem też główny wybór był między Allegro a SDLem). Osobiście polecam SFMLa - prosta, przejrzysta, obiektowo zorientowana biblioteka. Miło, łatwo i w miarę szybko się w niej pisze. |
|
DejaVu |
» 2012-09-28 11:40:33 Również polecam SFML - biblioteka ta bardzo szybko powiększa grono swoich zwolenników. Intuicja mi podpowiada, że za 2/3 lata prawie nikt nie będzie zawracał sobie głowy bibliotekami typu SDL czy Allegro (choć SDL mam wrażenie, że już jest praktycznie martwy). |
|
AlfaLeporis |
» 2012-09-28 14:44:08 Jak wyżej z tym że od razu polecam przerzucić się na wersję 2.0 RC a nie kisić się z 1.6. Dla Ciebie nie będzie to jakaś zmiana (o ile wcześniej się tej biblioteki nie uczyłeś) a wydajność jest kilkukrotnie większa. Dodatkowo w przygotowaniu jest kurs SFML2 po polsku więc z materiałami też nie powinno być problemu (tak btw. jeszcze mam zaplanowane kilka dni na kończenie artykułu o animacjach i zrobienie poprawek - potem już tylko zostaje opublikowanie tego na forum i mam nadzieje, na głównym serwisie cpp0x :) ). |
|
Capitan Temat założony przez niniejszego użytkownika |
» 2012-09-29 14:02:19 Up: To poczekam na ten kurs, jak będzie gotowy, to jakbyś był taki dobry, to mógłbyś podać tu link ? Jakoś mi słabo idzie szukanie tematów na tym forum ;p Oraz dziękuje za wypowiedzi ;) |
|
« 1 » 2 |