Własny cout
Ostatnio zmodyfikowano 2012-09-27 21:16
diego997 Temat założony przez niniejszego użytkownika |
Własny cout » 2012-09-27 20:38:41 Cześć moglibyście mi powiedzeić jak napisać własnego cout'a ? Tak żeby jakiś napis się wyświetlał w konsoli np w taki sposób: |
|
m4tx |
» 2012-09-27 20:41:08 Hm... Może tak? tekst sformatowany - printfEwentualnie funkcje system-dependent, ale to się trochę mija z celem... :) Albo też wstawki ASM-a, ale to się jeszcze bardziej mija z celem. Możesz też zrobić takie: mojcout << "ale urwał" , ale to byś musiał przeładować operator przesunięcia bitowego w lewo :) |
|
SeaMonster131 |
» 2012-09-27 20:42:57 Nie wiem czy rozumiem do końca, ale..: void napis( char * text ) { cout << text; }
? Możesz do tego dorobić szablon funkcji, oraz przeładować operator np << (wtedy wywołanie funkcji np. napis << "napis"; napis << zmienna; ). |
|
xevuel |
» 2012-09-27 20:51:55 Co prawda kompletnie nie rozumiem tego przykładu który podałeś, ale swego czasu na 4programmers.net znalazłem ciekawy temat: Hello world bez bibliotek i asmAle żeby zrozumieć jak to działa, to jednak trzeba dość dobrze orientować się w specyficznych zagadnieniach. |
|
diego997 Temat założony przez niniejszego użytkownika |
» 2012-09-27 20:52:18 No właśnie chodziło mi o przeładowanie operatora. Tego () nie mogę przeładować w taki sposób żeby działał jak << ? |
|
m4tx |
» 2012-09-27 20:54:17 Tego () nie mogę przeładować w taki sposób żeby działał jak << ? |
Yyy... Tylko po co? To je (), tego nie przeładujesz |
To nie jest operator :) Po co chcesz to przeładowywać? Przeładowanie funkcji masz przecież :P |
|
diego997 Temat założony przez niniejszego użytkownika |
» 2012-09-27 21:04:11 Sory nie przeładować tylko przeciążyć.
Nie wiem jak przeciążyć operator << nie rozumie tego ;p Możesz mi wyjasnić ? |
|
SeaMonster131 |
» 2012-09-27 21:16:16 Np. operator==. Może nie jest to operator <<, ale działa to na takiej samej zasadzie. |
|
« 1 » 2 |