[SFML]Wycięcie dziury w sprite.
Ostatnio zmodyfikowano 2012-10-06 20:04
Damianu Temat założony przez niniejszego użytkownika |
[SFML]Wycięcie dziury w sprite. » 2012-09-29 00:48:03 Witam, otóż wpadłem na pomysł jak zrobić prymitywne oświetlenie, chcę nałożyć sprite na ekran który jest w jakimśtam stopniu przeźroczysty, oraz po znalezieniu źródła światła wycinać w nim dziurę, lub jeszcze lepiej rysować jakiegośtam kolorowego przeźroczystego shape'a tak żeby zastępował daną część sprite, da się tak? A może jest jakiś lepszy/prostszy sposób na oświetlenie? |
|
Mrovqa |
» 2012-09-29 14:10:20 Zrobić da się wszystko. Możesz sobie zrobić odpowiedniego sprite'a z dziurą w środku i innego, który tą dziurę wypełnia - jak co to tylko nie rysujesz tego dopełnienia ;) |
|
Damianu Temat założony przez niniejszego użytkownika |
» 2012-09-29 14:39:07 Raczej taki obrazek z dziurą by nie wypalił(o ile właśnie o to tobie chodziło) bo punktów oświetlenia na mapie będzie kilka, w różnych odległościach,a ma to być dynamiczne. |
|
Mrovqa |
» 2012-09-29 15:23:35 Niezbyt rozumiem Twój pomysł. |
|
Damianu Temat założony przez niniejszego użytkownika |
» 2012-09-29 16:26:08 -Jest tam sobie obraz gry. -Nakładadam na to czarnego sprite. -Wycinam w nim kilka dziur w miejscach źródła światła.
Tak najprościej. |
|
ison |
» 2012-09-29 17:09:32 stwórz sobie FBO z lightmapą, przy każdym obiegu czyścisz FBO na czarno, renderujesz na nim wszystkie światła, które mają się pojawić na ekranie używając tekstury z zanikającym kolorem białym od środka (coś w ten dezeń, tylko że zamiast czarnego koloru powinna być alfa - http://sol.gfxile.net/gp/texture18.bmp), potem renderujesz całą swoją scenę na ekran czy gdzie tam chcesz i na końcu nakładasz teksturę ze swojego FBO z blendingiem multiply |
|
Damianu Temat założony przez niniejszego użytkownika |
» 2012-09-30 00:11:35 Nie dało by się tego jakoś w 1.6 zrobić? Z 2.0 mam problem z instalacją na linuxa. Bo z tego co wiem FBO jest tylko w 2.0 możliwe. |
|
ison |
» 2012-09-30 12:45:29 Tak czy inaczej lepiej jakbyś korzystał z 2.0, 1.6 to przeżytek |
|
« 1 » 2 |