[SFML]Gra multiplayer
Ostatnio zmodyfikowano 2012-09-30 12:47
intothenether Temat założony przez niniejszego użytkownika |
[SFML]Gra multiplayer » 2012-09-29 10:37:12 Witam otóż robię grę w bibliotece SFML i nie wiem jak używać w niej socketów. Ogólnie nie mam doświadczenia w programowaniu sieciowym i proszę o pomoc. Chodzi oto że nie wiem jak się za to zabrać :/ Ma to być gra na np. 2 osoby , pytaniem jest głównie jak to zrobić za pomocą połączenia "Client i Server" i jak owo połączenie napisać. Proszę o wyrozumiałość niedawno się przerzuciłem na SFML z Allegro :) Proszę o pomoc ... |
|
Admixior |
» 2012-09-29 12:42:18 Na tej stronie jest artykuł o korzystaniu WinSock2. Powinien wystarczyć. |
|
m4tx |
» 2012-09-29 14:04:26 SFML ma nawet własną bibliotekę do tego - sfml-network się zwie :) |
|
Mrovqa |
» 2012-09-29 14:17:34 SFML ma bardzo przyjemną biblioteką do obsługi sieci. Użycie - popatrz na stronkę SFML i do przykładów w ściągniętej paczce. Potem dokumentacja i powinno wystarczyć. Naprawdę użycie jest proste ;) |
|
ison |
» 2012-09-29 17:00:02 Do pisania gry real-time zwykłe sockety oparte na czystym TCP/UDP Ci się nie przydadzą, TCP nie ma sensu pchać a w UDP będziesz gubił pakiety. Skorzystaj z enet - zaufane UDP http://enet.bespin.org |
|
hincu |
» 2012-09-29 19:53:56 ison jestes w bledzie... tcp to wrecz idealny protokol do prostych rpgow... dlaczego? ano dlatego ze pakiety zawsze dochodza... co w przypadku udp podczas lagu moze skutkowac utrata jakiegos itemu z dropa... |
|
Mrovqa |
» 2012-09-29 20:14:08 << deleted >> |
|
ison |
» 2012-09-29 20:14:17 @hincu przeczytaj dokładnie mój poprzedni post. Nie wiadomo czy chodzi o prostego rpga czy o co, do wszystkiego co ma związek z przesyłaniem pakietów w grze czasu rzeczywistego TCP się nie nadaje i nigdy się nadawać nie będzie. W takim wypadku korzysta się z zaufanego UDP, tzn UDP, który zapewnia, że wszystkie pakiety dojdą, dojdą w poprawnej kolejności i dojdą w całości. |
|
« 1 » 2 |