[Organizacja kodu] Rysowanie obiektów
Ostatnio zmodyfikowano 2012-10-01 16:13
kemsai Temat założony przez niniejszego użytkownika |
[Organizacja kodu] Rysowanie obiektów » 2012-10-01 10:24:39 Piszę małą gre i się tak zastanawiam czy przechowywać wszystkie elementy oddzielnie (potwory, kratki, itemy) i robić funkcje do rysowania każdego z osobna czy wsztstko trzymać jak gdyby w 1 kontenerze jako np: obiekt i posiadać tylko 1 funkcje RysujObiekty()?
Wiem że pytanie głupie ale nie chciał bym sobie robić zlych nawyków. |
|
wojownik266 |
» 2012-10-01 10:42:44 Wdaje mi się (nie wiem czy słusznie), że najlepszym rozwiązaniem byłoby zapakowanie tych funkcji i zmiennych w klasę albo nawet dwie. A tak naprawdę to kto to wie! |
|
ridic14 |
» 2012-10-01 16:13:33 Ja mogę powiedzieć jak jest u mnie: Mam ogólnie główną klasę "poziomu" która nosi nazwę: TargetWorld I na początku pętli wykonuję TargetWorld -> input(event); << wszystkie zdarzenia są w niej sprawdzane np.: void LevelWorld::input( sf::Event event ) { player.input( event ); } i analogicznie do WW jest: TargetWorld -> draw(); << rysowanie TargetWorld -> update(); << tu zmieniam pozycję i inne wartości np. kąt między myszką a postacią |
|
« 1 » |