Panel użytkownika
Nazwa użytkownika:
Hasło:
Nie masz jeszcze konta?

[Organizacja kodu] Rysowanie obiektów

Ostatnio zmodyfikowano 2012-10-01 16:13
Autor Wiadomość
kemsai
Temat założony przez niniejszego użytkownika
[Organizacja kodu] Rysowanie obiektów
» 2012-10-01 10:24:39
Piszę małą gre i się tak zastanawiam czy przechowywać wszystkie elementy oddzielnie (potwory, kratki, itemy) i robić funkcje do rysowania każdego z osobna czy wsztstko trzymać jak gdyby w 1 kontenerze jako np: obiekt i posiadać tylko 1 funkcje RysujObiekty()?

Wiem że pytanie głupie ale nie chciał bym sobie robić zlych nawyków.
P-65899
wojownik266
» 2012-10-01 10:42:44
Wdaje mi się (nie wiem czy słusznie), że najlepszym rozwiązaniem byłoby zapakowanie tych funkcji i zmiennych w klasę albo nawet dwie. A tak naprawdę to kto to wie!
P-65900
ridic14
» 2012-10-01 16:13:33
Ja mogę powiedzieć jak jest u mnie:
Mam ogólnie główną klasę "poziomu" która nosi nazwę: TargetWorld

I na początku pętli wykonuję TargetWorld -> input(event); << wszystkie zdarzenia są w niej sprawdzane np.:
C/C++
void LevelWorld::input( sf::Event event )
{
    player.input( event );
}
 
i analogicznie do WW jest:
TargetWorld -> draw(); << rysowanie
TargetWorld -> update(); << tu zmieniam pozycję i inne wartości np. kąt między myszką a postacią
P-65909
« 1 »
  Strona 1 z 1