[Allegro] Wiele tych samych obrazków oraz przemieszczanie obrazka
Ostatnio zmodyfikowano 2012-10-09 18:25
wisien92 Temat założony przez niniejszego użytkownika |
[Allegro] Wiele tych samych obrazków oraz przemieszczanie obrazka » 2012-10-06 20:28:27 Witam, jestem zupełnie początkującym programistą i zacząłem swoją zabawe z biblioteką allegro w celu stworzenia prostej gry aby poznać oraz nauczyć się operować na tej bibliotece. Moim celem jest zrobienie prostej gry 2d w ktorej kierujemy czołgiem oraz strzelamy. Poruszanie się czołgu juz zaimplementowałem oraz gdy wciśniemy spacje pojawia się pocisk(narazie sam obrazek-kolizjami zajmę się później) przed lufą.
I tutaj mam prośbę aby ktoś mi pomógł aby ten pocisk zaczął się przemieszczać. Mysłałem nad użyciem jakiejść pętli, która by zwiększała punkt X bądź Y obrazka ... ale niestety gdy implementowałem to pocisk odrazu pojawiał się w odległości od lufy(nie było momentów przejściowych). W późniejszym etapie planuje sprawić, że gdy pocisk dotknie ściany bądź przeciwnika zniknie(kolizje pojazdu oraz ściany już zaimplementowałem).
Kolejnym pytaniem jest jak sprawić aby tych pocisków w tym samym momencie było kilka na ekranie?
Z góry dziękuje za pomoc. Pozdrawiam |
|
SeaMonster131 |
» 2012-10-06 20:29:52 Co do nieograniczonej liczby pocisków, możesz użyć np: vector. // która by zwiększała punkt X bądź Y obrazka ... ale niestety gdy implementowałem to pocisk odrazu pojawiał się w odległości od lufy(nie było momentów przejściowych) |
Hm.. pociskX += cos( angle ); pociskY += sin( angle );
Gdzie angle to kąt lufy. |
|
» 2012-10-06 20:44:00 Ten kod odpowiada za wyświetlanie pocisku obok lufy if( face == 3)//face mówi w którą strone zwrócony jest gracz { bullet_x = player_x+25; bullet_y = player_y-19; bullet = load_bmp("pociskhorizontal.bmp",default_palette); }
i teraz czy pętlą for(warunki)bullet_y--; i jeszcze wyświetlenie obrazka czy to da mi efekt "lecenia" pocisku? (bo mi nie wychodzi ;p) |
|
SeaMonster131 |