m4tx |
» 2012-10-07 14:56:30 Nie chcę Cię zniechęcać, ale: Jak już ogarniesz C++, to wtedy możesz dopiero zacząć się uczyć bibliotek graficznych/bibliotek do tworzenia gier. Jeśli chodzi o biblioteki graficzne to generalnie masz następujący wybór: Są też inne biblioteki, ale te wyżej wymienione są tutaj najpopularniejsze. Jeśli chodzi o gry 2D - najważniejsze biblioteki: No i gry 3D: To tak w skrócie... Natomiast jak się do wyżej wymienionych bibliotek dobrać? Jeśli tego nie wiesz, to zacznij od kursu C++. Jak już nauczysz się tego języka w stopniu co najmniej przeciętnym, to będziesz wiedział :) |
|
DejaVu |
» 2012-10-07 15:56:13 Nie sądzę aby ktokolwiek po roku nauki programowania napisał jakąkolwiek grywalną grę, nadającą się do sprzedaży komercyjnej (w C++) :) |
|
AlfaLeporis |
» 2012-10-07 16:12:28 "DirectX - jak wyżej, ale gorsze i Windows-only. :P"
Gorsze bo co? Bo nigdy go nie używałeś? OpenGL jak i DirectX mają takie same możliwości więc nie można tu za bardzo mówić o "wyższości/niższości" którejś z nich. Denerwuje mnie jak ktoś rzuca takimi hasłami bez poparcia ich konkretnymi argumentami. A to że jest Windows-only... taka specyfika, OGL też ma swoje minusy. Zresztą popatrz na to z innej strony: ile procent graczy używa Linuksa do grania?
Przepraszam za off-top, już się zamykam. |
|
m4tx |
» 2012-10-07 16:16:28 |
|
DejaVu |
» 2012-10-07 16:19:29 @up: 1. Twój blog nie jest żadnym argumentem :) 2. Argumenty, które padają na stronie Linuksa pod kątem DirectX-a również nie stanowią żadnego argumentu. 3. DirectX ma więcej narzędzi niż OpenGL i jest lepiej zorganizowany. |
|
m4tx |
» 2012-10-07 16:22:38 Hm, z doświadczenia wiem, że wojna tu do niczego nie doprowadzi. Może skończymy? Chyba że bardzo chcecie... :P |
|
AlfaLeporis |
» 2012-10-07 16:33:09 "A poza tym - http://m4tx.pl/blog/2011/06/directx-vs-opengl-kolejna-porazka-microsoftu/"
To samo można zrobić w drugą stronę czyli zaprezentować wszystkie punkty korzystne dla DirectXa. Bo niby czemu ma on być gorszy od OpenGL'a?
"A co ma piernik do wiatraka? Mówimy o wyższości bibliotek, nie systemów."
Ma i już mówię dlaczego. Wcześniej pisałeś że DirectX jest Windows-only co uznałeś jako jedną z wad. Jak dla mnie nie ma to ŻADNEGO znaczenia ponieważ jak już pisałem, odsetek ludzi używających Linuksa do grania jest znikomy. Nie chcą używać Windowsa? Ich problem.
EDIT: Up: nie zauważyłem posta - zakończmy wojnę i nie off-topujmy już ;) EDIT2: Nie, nie chcemy. Czytałeś powyższego EDIT'a? A co do Androida - nie miałem na myśli platform mobilnych, tutaj jest już całkiem inna sytuacja. |
|
m4tx |
» 2012-10-07 16:35:46 Czyli chcecie... Eh. odsetek ludzi używających Linuksa do grania jest znikomy. Nie chcą używać Windowsa? Ich problem. |
popatrz sobie na sukces Androida. |
|
|
1 « 2 » 3 |