[SFML 2.0] Tekstury wektorowe + obliczanie wektora normalnego do powierzchni
Ostatnio zmodyfikowano 2012-10-14 17:22
Houston Temat założony przez niniejszego użytkownika |
[SFML 2.0] Tekstury wektorowe + obliczanie wektora normalnego do powierzchni » 2012-10-12 21:38:27 Witam,
problem dosyć prosty do opisania - pocisk uderzający pod pewnym kątem odbija się od celu i nie dochodzi do wybuchu. Cel jest nieregularny i modyfikowany w trakcie programu więc raczej musi to być tekstura.
Pytanie czy sfml obsługuje w jakiś sposób pliki wektorowe ( chociażby do obliczenia wektora normalnego do powierzchni )?
Do głowy wpadł mi też pomysł, żeby kształt celu wyrenderować jako normalmapę i odczytywać kolory pikseli. Ma to sens? |
|
DejaVu |
» 2012-10-12 22:08:17 |
|
Houston Temat założony przez niniejszego użytkownika |
» 2012-10-13 11:19:28 O proszę, nie pomyślałbym, że takie rzeczy są już w sfml. Wstyd, że sam nie znalazłem...
Szkoda, że nie ma obsługi tekstur wektorowych, w moim przypadku 50 wierzchołków to zdecydowanie za mało a przy większej ilości kolizji komp by chyba nie wyrobił, muszę to sprawdzić.
Dzięki za pomoc DejaVu. |
|
Houston Temat założony przez niniejszego użytkownika |
» 2012-10-14 17:22:52 Rozwiązałem to w ten sposób, że dany kształt renderujemy w jakimś programie jako normalmapkę i odczytujemy kolor danego piksela ( interesują nas tylko kanały R dla osi x oraz G dla y ).
[url]http://i49.tinypic.com/4tpvl4.png[/url]
(nie czepiajcie się wartości 128 ;) )
Od wartości każdego kanału odejmujemy 255/2 (otrzymujemy w ten sposób tę przesuniętą na rysunku oś R' i G') i do szczęścia przybliża nas wzór atan(G'/R').
A później już tylko cieszyć się możliwością rysowania po teksturach w nowym sfml :)
Ameryki nie odkryłem, ale może się komuś przydać więc wrzucam :) |
|
« 1 » |