Panel użytkownika
Nazwa użytkownika:
Hasło:
Nie masz jeszcze konta?

Renderowanie grafiki, a wydajność komputera

Ostatnio zmodyfikowano 2012-10-14 22:30
Autor Wiadomość
mostrom
Temat założony przez niniejszego użytkownika
Renderowanie grafiki, a wydajność komputera
» 2012-10-14 13:41:33
Cześć wszystkim. Zacząłem testować różne aplikacje pod Windowsem pod kątem wysiłku, jakim komputer je wykonuje, a zwłaszcza wyświetla, bo o złożoność algorytmów wcale mi nie chodzi. Komputer nie mam najwyższej jakości. Z moich obserwacji wynika, że aplikacje pisane w WinAPI ( przynajmniej tak wyglądają ) kompletnie nie obciążają komputera.
Dajmy na to Windowsowski notatnik. Mogę otworzyć mnóstwo notatników równolegle, a komputer nie zacznie się grzać.
Gdybym napisał sobie notatnik, ale w bibliotece graficznej np. SDL, zaimplementowałbym pole tekstowe, menu, itd, założę się, że wiatrak w komputerze zaczął by wariować od początku działania aplikacji, nie mówiąc o jednoczesnym wyświetlaniu dwóch naraz.
Dlaczego tak jest? Przecież aplikacje WinAPI też korzystają z jakiejś biblioteki do wyświetlania okien. Skoro mają tak małe wymaganie graficzne, to czemu nie wykorzystuje się go do np. pisania gier?
P-66810
m4tx
» 2012-10-14 17:20:50
Gdybym napisał sobie notatnik, ale w bibliotece graficznej np. SDL, zaimplementowałbym pole tekstowe, menu, itd, założę się, że wiatrak w komputerze zaczął by wariować od początku działania aplikacji, nie mówiąc o jednoczesnym wyświetlaniu dwóch naraz.
Głupota. Miałbyś jeszcze mniejsze zużycie procesora (jeśli byś oczywiście napisał taki notatnik "dobrze").

Dlaczego tak jest? Przecież aplikacje WinAPI też korzystają z jakiejś biblioteki do wyświetlania okien.
Nie. :)

Powiem tak:
Gier nie pisze się w WinAPI z prostego powodu. WinAPI to NIE jest biblioteka przeznaczona do gier. Z racji, iż korzysta ona z software'owego renderowania (jak chyba większość bibliotek GUI, nie licząc tych do gier), do gier ona się kompletnie nie nadaje. Jest też inny powód. WinAPI to jest biblioteka do tworzenia aplikacji okienkowych. Nie gier. Tzn. do gier się też nada, ale raczej tych prostych - tekstowych, quizów, czy podobnych.
Wymagania są niskie, ponieważ cała biblioteka, choć jest duża, to jednak jest ładowana tylko raz.
Swoją drogą - uruchom sobie 2 instancje np. Photoshopa, Flasha, Eclipse'a, czy czegoś podobnego. Wszystkie aplikacje (w większym czy mniejszym stopniu) wykorzystują WinAPI, a wcale wydajnie tak jak notatnik nie działają - czyż nie? :)
P-66827
mostrom
Temat założony przez niniejszego użytkownika
» 2012-10-14 17:27:19
Jak w takim razie wyświetlane są okienka ? Winapi ma własne niezależne funkcje kolorowania pixela?
P-66830
Mrovqa
» 2012-10-14 20:59:14
Jak w takim razie wyświetlane są okienka ? Winapi ma własne niezależne funkcje kolorowania pixela?
Tak. To jest oczywiste przecież. To już są niskopoziomowe zagadnienia (przez co trzeba przyznać, że ciekawe). Słyszałeś o czymś takim jak sterownik? Ręki bym sobie nie dał odciąć, ale jakoś konkretne biblioteki muszą zyskać dostęp do karty graficznej, a taki OpenGL na pewno nie jest WinAPI :P
P-66840
Savail
» 2012-10-14 21:26:26
Tak przy okazji zapytam. Co rozumiecie po przez to, że WinAPI nie jest do gier? Zgadzam się, że do GUI się nie nadaje ale do stworzenia głównego okna chyba się go używa także w grach? Przynajmniej ja tak robiłem dotychczas
P-66841
SeaMonster131
» 2012-10-14 22:30:14
Tak przy okazji zapytam. Co rozumiecie po przez to, że WinAPI nie jest do gier? Zgadzam się, że do GUI się nie nadaje ale do stworzenia głównego okna chyba się go używa także w grach? Przynajmniej ja tak robiłem dotychczas
Tu nie chodzi o utworzenie głównego okna (jak np w DirectX), lecz ogólnie do renderowania grafiki w grach.
P-66844
« 1 »
  Strona 1 z 1