[SFML 2.0] Tworzenie kanału przezroczystości na podstawie określonego koloru w teksturze
Ostatnio zmodyfikowano 2012-10-19 13:25
SeaMonster131 |
» 2012-10-18 19:23:57 @up: RGB: 255,0,255 (Tak btw. w Allegro4 to domyślny i zarazem jedyny kolor alpha :) |
|
kemsai Temat założony przez niniejszego użytkownika |
» 2012-10-18 19:24:37 Teraz zauważyłęm błąd!
Jezu przepraszam was za kłopot po prostu tam zamiast 255 napisałem 55..... |
|
m4tx |
» 2012-10-18 19:38:02 Czy to że ten kod nie działa moze być wziązane z ustawieniem blendmode? Bo w dokumentacji znalazłem że RenderWindow ma taką metodę ale jest ona protected. |
To raczej nie ma nic do rzeczy, zwłaszcza, że dotyczy okna, a nie obrazka. To jest taki różowy oczojebny kolor, wiec raczej nigdzie nie jest używany. |
To ma być różowy, oczojebny kolor? :P Różowy może tak (ponoć jestem daltonistą), ale niezbyt oczojebny :P Oczojebny jest rgb(255, 0, 255) i to właśnie ten kolor się zazwyczaj jako kolor przezroczystości używa. Nie zmienia to jednak faktu, że nie widzę sensu, i lepiej chyba jest użyć PNG, w którym przezroczystość zmieniasz płynnie od 0 do 255 :) EDIT: Jezu przepraszam was za kłopot po prostu tam zamiast 255 napisałem 55..... |
Chyba że tak :) |
|
Mrovqa |
» 2012-10-18 21:09:22 Ja radzę zrobić tak jak to mówi m4tx - użyć pliku PNG - naprawdę warto. Nie ma sensu się męczyć z maskowaniem. |
|
DejaVu |
» 2012-10-19 13:25:25 Anyway - problem rozwiązany, więc temat zamykam. Porządek musi być :) |
|
1 « 2 » |