Panel użytkownika
Nazwa użytkownika:
Hasło:
Nie masz jeszcze konta?

[Allegro 4] Animacja, oraz za częste losowanie.

Ostatnio zmodyfikowano 2012-10-20 09:24
Autor Wiadomość
Forczek
Temat założony przez niniejszego użytkownika
» 2012-10-19 16:26:54
Chodzi ci o to, że jeżeli dam np. tablice[ 2 ] to mam tak naprawde 3 tablice bo 0, 1, 2? Jeżeli o to chodzi to ja to rozumiem i w związku z tym nie ma tutaj błędu.
P-67086
Dragonit
» 2012-10-19 16:37:14
Chodzi ci o to, że jeżeli dam np. tablice[ 2 ] to mam tak naprawde 3 tablice bo 0, 1, 2?
No i właśnie nie.

Jeśli dasz int tablica[2] to masz tablica[0] i tablica[1].
P-67087
Forczek
Temat założony przez niniejszego użytkownika
» 2012-10-19 16:41:45
Nie pomogło ani z animacją, ani z zaczęstym losowaniem. A o dziwo z poprzednim zapisem tablice działały poprawnie, więc dobra zakładając, że masz racje to i tak nie pomogło mojemu problemowi.
P-67088
Dragonit
» 2012-10-19 17:08:19
Z tego co tu wkleiłeś nie da się odgadnąć co jest źle, to co mi się udało odnaleźć to ci podałem.
Jeśli wkleisz kilometrowy kod to i tak pewnie nikomu się nie będzie chciało szukać igły w stogu siana, więc proponuję dokładnie przyjrzeć się po kolei co się dzieje ze tablicą frame i zmienną menu. Gdzie zmieniają swoje wartości i czy poprawnie.

A tu:
Mam to w kolizji przycisku. Tu kod:
C/C++
if( mx > 250 && mx < 250 + przycisk2->w && my > 425 && my < 425 + przycisk2->h )
{
    masked_blit( przycisk2, bufor, 0, 0, 250, 425, przycisk2->w, przycisk2->h );
    textprintf_ex( bufor, font, 380, 447, makecol( 200, 0, 0 ), - 1, "Koniec" );
    if( mb == 1 )
    {
        menu = 0;
    }
}
else
{
    masked_blit( przycisk1, bufor, 0, 0, 250, 425, przycisk1->w, przycisk1->h );
    textprintf_ex( bufor, font, 380, 447, makecol( 0, 0, 200 ), - 1, "Koniec" );
}
Tu akurat całe wyświetlenie przycisku wraz z kolizją.
Bardziej mi chodziło o to gdzie w kodzie zmieniasz wartość zmiennej menu na 1 lub 2.
P-67090
Forczek
Temat założony przez niniejszego użytkownika
» 2012-10-19 17:31:37
z 1 na 2
C/C++
if( mx > 250 && mx < 250 + przycisk2->w && my > 200 && my < 200 + przycisk2->h )
{
    masked_blit( przycisk2, bufor, 0, 0, 250, 200, przycisk2->w, przycisk2->h );
    textprintf_ex( bufor, font, 380, 222, makecol( 200, 0, 0 ), - 1, "Start" );
   
    if( mb == 1 )
    {
        menu = 2;
    }
}
else
{
    masked_blit( przycisk1, bufor, 0, 0, 250, 200, przycisk1->w, przycisk1->h );
    textprintf_ex( bufor, font, 380, 222, makecol( 0, 0, 200 ), - 1, "Start" );
}
a tu z powrotem:'
C/C++
if( key[ KEY_Q ] )
{
    menu = 1;
}
dałem ci tam tak, bo z 1 na 2 to praktycznie mam tak samo. Więc skopiowałem pierwsze lepsze.
P-67092
Forczek
Temat założony przez niniejszego użytkownika
» 2012-10-20 09:24:49
Zmianę animacji naprawiłem kodem:
C/C++
if( frame[ 0 ] == 150 ) frame[ 0 ] = 0, zmiana_animacji[ 0 ] += 1;

if( zmiana_animacji[ 0 ] == 0 )
{
    moneta_animacja[ 0 ] = false;
    moneta_animacja[ 1 ] = false;
}
if( zmiana_animacji[ 0 ] == 1 )
{
    moneta_animacja[ 0 ] = true;
    moneta_animacja[ 1 ] = true;
}
if( zmiana_animacji[ 0 ] == 2 )
{
    zmiana_animacji[ 0 ] = 0;
}
Jak nie tak, to inaczej. Teraz postaram się wymyślić sposób na za częste losowanie.

/edit:
Co do za częstego losowania. Nie wiem co źle miałem( oprócz tablic ), a teraz dobrze napisałem. Bo wywaliłem cały kod spadania i napisałem od nowa. O dziwo pomogło więc zamykam temat. Gdy dokończę grafiki gra zostanie umieszczona w naszych pracach. Czekajcie! Pozdrawiam!
P-67110
1 « 2 »
Poprzednia strona Strona 2 z 2