Forczek Temat założony przez niniejszego użytkownika |
» 2012-10-19 16:26:54 Chodzi ci o to, że jeżeli dam np. tablice[ 2 ] to mam tak naprawde 3 tablice bo 0, 1, 2? Jeżeli o to chodzi to ja to rozumiem i w związku z tym nie ma tutaj błędu. |
|
Dragonit |
» 2012-10-19 16:37:14 Chodzi ci o to, że jeżeli dam np. tablice[ 2 ] to mam tak naprawde 3 tablice bo 0, 1, 2? |
No i właśnie nie. Jeśli dasz int tablica[2] to masz tablica[0] i tablica[1]. |
|
Forczek Temat założony przez niniejszego użytkownika |
» 2012-10-19 16:41:45 Nie pomogło ani z animacją, ani z zaczęstym losowaniem. A o dziwo z poprzednim zapisem tablice działały poprawnie, więc dobra zakładając, że masz racje to i tak nie pomogło mojemu problemowi. |
|
Dragonit |
» 2012-10-19 17:08:19 Z tego co tu wkleiłeś nie da się odgadnąć co jest źle, to co mi się udało odnaleźć to ci podałem. Jeśli wkleisz kilometrowy kod to i tak pewnie nikomu się nie będzie chciało szukać igły w stogu siana, więc proponuję dokładnie przyjrzeć się po kolei co się dzieje ze tablicą frame i zmienną menu. Gdzie zmieniają swoje wartości i czy poprawnie. A tu: Mam to w kolizji przycisku. Tu kod: C/C++ if( mx > 250 && mx < 250 + przycisk2->w && my > 425 && my < 425 + przycisk2->h ) { masked_blit( przycisk2, bufor, 0, 0, 250, 425, przycisk2->w, przycisk2->h ); textprintf_ex( bufor, font, 380, 447, makecol( 200, 0, 0 ), - 1, "Koniec" ); if( mb == 1 ) { menu = 0; } } else { masked_blit( przycisk1, bufor, 0, 0, 250, 425, przycisk1->w, przycisk1->h ); textprintf_ex( bufor, font, 380, 447, makecol( 0, 0, 200 ), - 1, "Koniec" ); } Tu akurat całe wyświetlenie przycisku wraz z kolizją. |
Bardziej mi chodziło o to gdzie w kodzie zmieniasz wartość zmiennej menu na 1 lub 2. |
|
Forczek Temat założony przez niniejszego użytkownika |
» 2012-10-19 17:31:37 z 1 na 2 if( mx > 250 && mx < 250 + przycisk2->w && my > 200 && my < 200 + przycisk2->h ) { masked_blit( przycisk2, bufor, 0, 0, 250, 200, przycisk2->w, przycisk2->h ); textprintf_ex( bufor, font, 380, 222, makecol( 200, 0, 0 ), - 1, "Start" ); if( mb == 1 ) { menu = 2; } } else { masked_blit( przycisk1, bufor, 0, 0, 250, 200, przycisk1->w, przycisk1->h ); textprintf_ex( bufor, font, 380, 222, makecol( 0, 0, 200 ), - 1, "Start" ); }
a tu z powrotem:' if( key[ KEY_Q ] ) { menu = 1; }
dałem ci tam tak, bo z 1 na 2 to praktycznie mam tak samo. Więc skopiowałem pierwsze lepsze. |
|
Forczek Temat założony przez niniejszego użytkownika |
» 2012-10-20 09:24:49 Zmianę animacji naprawiłem kodem: if( frame[ 0 ] == 150 ) frame[ 0 ] = 0, zmiana_animacji[ 0 ] += 1;
if( zmiana_animacji[ 0 ] == 0 ) { moneta_animacja[ 0 ] = false; moneta_animacja[ 1 ] = false; } if( zmiana_animacji[ 0 ] == 1 ) { moneta_animacja[ 0 ] = true; moneta_animacja[ 1 ] = true; } if( zmiana_animacji[ 0 ] == 2 ) { zmiana_animacji[ 0 ] = 0; }
Jak nie tak, to inaczej. Teraz postaram się wymyślić sposób na za częste losowanie. /edit: Co do za częstego losowania. Nie wiem co źle miałem( oprócz tablic ), a teraz dobrze napisałem. Bo wywaliłem cały kod spadania i napisałem od nowa. O dziwo pomogło więc zamykam temat. Gdy dokończę grafiki gra zostanie umieszczona w naszych pracach. Czekajcie! Pozdrawiam! |
|
1 « 2 » |