Kolizja działa tylko po otrzymaniu określonej współrzędnej
Ostatnio zmodyfikowano 2012-10-19 16:14
pjpeg_objected Temat założony przez niniejszego użytkownika |
Kolizja działa tylko po otrzymaniu określonej współrzędnej » 2012-10-19 08:38:52 Witam ponownie. Wiem, że mnóstwo było tematów o kolizjach ale przeszukałem forum i znalazłem tylko 1 wypowiedź dot. mojego problemu, która nie doczekała się odpowiedzi. Problem: Jeżeli gracz (kwadrat 32x32) jest na równo z przeszkodą bądź niżej od jej wierzchołka ale nie niżej niż cała przeszkoda to wtedy kolizja występuje i gracz się nie rusza. Jednak gdy gracz znajduje się choćby o 1 px wyżej niż przeszkoda to przechodzi przez nią. Ma ktoś z was pomysł jak to naprawić ?
|
Temat z przed roku. Mam podobny problem. Kolizja następuje dopiero wtedy gdy na przykład y osiągnie 96, a wcześniej po prostu przechodzi przez ścianę. Jak to wygląda : imageshack.us/photo/my-images/543/naforumu.png/Moje sprawdzanie kolizji(tylko w prawo): if( Player.Direction == 1 && Map.Map[( Player.x / 32 ) + 1 ][ Player.y / 32 ] == 1 ) return true;
I teraz mam pytanie czy jest możliwość sprawdzania tego klocka od y = 64 wzwyż (np. 78) bez czekania na osiągnięcie y = 96? |
|
DejaVu |
» 2012-10-19 13:37:06 Hm... tłumaczenie problemów związanych z kolizjami w temacie na forum to upierdliwa sprawa. Polecam Ci poczytać tutorial Box2D - z tego co pamiętam to są tam omówione różne problemy związane z kolizjami (np. tunelling). Myślę, że po przeczytaniu całego tutoriala od deski do deski zmienią Ci się poglądy na temat pisania niektórych elementów gier od zera :) |
|
pjpeg_objected Temat założony przez niniejszego użytkownika |
» 2012-10-19 16:02:45 Dzięki za te materiały. Naprawdę to doceniam i zaraz zabiorę się za lekturę, lecz zastanawia mnie jedna rzecz. Czy napisanie tak prostej (chyba) gry jak Pacman wymaga takiej wiedzy o właśnie np. Tunellingu? Sądząc po tym, że nie ma zbyt dużo informacji o tym w języku polskim (nie przeszkadza mi to), nie wydaję mi się, że jest to dość często używane. Oczywiście jest to moja opinia i pewnie jest zła lecz zastanawia mnie to. Czy kombinowanie z takimi kolizjami czy z pętlami stałokrokowymi (o których była mowa w moim poprzednim temacie,o nich też jest mało informacji) jest zależne od tego jak będę pisał kod czy ogólnie jest stosowane w tego typu projektach? Wiem, że zaraz pójdą teksty typu : "Ucz się a nie zastanawiaj się", ale po prostu jestem ciekawy. Z góry dzięki za odpowiedź. |
|
DejaVu |
» 2012-10-19 16:14:55 Problemy związane z kolizjami można rozwiązywać na wiele sposobów. Wszystko zależy od założeń tworzonej gry. |
|
« 1 » |