Panel użytkownika
Nazwa użytkownika:
Hasło:
Nie masz jeszcze konta?

Format WAV (pytanie) i problem z odczytem danych

Ostatnio zmodyfikowano 2012-10-21 13:39
Autor Wiadomość
RazzorFlame
Temat założony przez niniejszego użytkownika
Format WAV (pytanie) i problem z odczytem danych
» 2012-10-20 11:04:19
Witajcie. Wczoraj zainteresowałem się plikami WAV. Otóż moje pytanie co do tego jest takie: Czy dane w tym pliku przechowywane są w tablicy 1 wymiarowej czy 2 wymiarowej?

I problem z odczytywaniem danych:
Chciałbym sobie odczytać TYLKO dane z tego pliku. Pomijam pierwsze 44 bajty (gów*o mnie obchodzi reszta xD) i później odczytuje po 1 bajcie wartość dźwięku dopóki nie spełni się warunek plik.eof();. Nie znam się bardzo na bibliotece fstream chociaż potrafie troche rzeczy. TZN nie znam się zbytnio na odczytywaniu binarnie zakodowanych danych. Tak wiem że na tej stronie jest lekcja poświęcona właśnie temu. Otóż wiem że mój sposób jest błędny ale chciałbym wiedzieć co byście w tym poprawili (tzn. przy włączeniu programu program się zawiesza i wyłącza, plik wav ma dobrą nazwe i jest w folderze z programem). Zerknijcie na ten kod (pamiętajcie że nie obchodzi mnie pierwsze 44 bajty):
C/C++
#include <iostream>
#include <fstream>
#include <vector>

using namespace std;

class WavInfo
{
public:
    vector < int > DATA;
    void ThrowData()
    {
        for( int i = 0; i < DATA.size(); i++ )
        {
            cout << DATA[ i ] << ", ";
        }
    }
   
};



WavInfo loadWavData( char * filename )
{
    fstream plik( filename, ios::in | ios::binary );
    WavInfo pliczek;
    int i = 44;
    char correct[ 44 ];
    plik.read( correct, i );
    char * data;
    while( !plik.eof() )
    {
        plik.read( data, 2 );
        pliczek.DATA.push_back(( int ) data );
    }
    return pliczek;
}

int main()
{
    WavInfo info = loadWavData( "SimpleWAV.wav" );
    info.ThrowData();
    return 0;
}
Pamiętajcie jeszcze że to mój pierwszy kod dotyczący odczytywania pliku WAV