Panel użytkownika
Nazwa użytkownika:
Hasło:
Nie masz jeszcze konta?

kierunek pocisku

Ostatnio zmodyfikowano 2012-10-20 20:53
Autor Wiadomość
m4tx
» 2012-10-20 19:32:45
Skoro masz 2 punkty, to robisz z nich prostą i już masz tor kuli. Rozwiązanie, które podał SeaMonster służy do wyznaczania toru, kiedy masz 1 punkt i kierunek lotu :)
P-67145
Mrovqa
» 2012-10-20 19:39:51
Wtf? Po co Ci tu trójkąt? :P
Wyliczanie pozycji za pomocą cos i sin to nic innego jak podobieństwo trójkątów...

gdzie 'z' to przeciwprostokątna, a bok1 to jeden z boków owego trojkąta. Ale jakos nie za bardzo to działa :p. Czy dobrze rozumiem ten wzór x=cos(kąt) ?
Co do wyliczania:
C/C++
x = cos( angle ) * r;
y = sin( angle ) * r;
r to odległość w linii prostej.
P-67147
m4tx
» 2012-10-20 19:48:33
Wyliczanie pozycji za pomocą cos i sin to nic innego jak podobieństwo trójkątów...
To ja wiem, ale nie widzę sensu :)
P-67149
flrone
Temat założony przez niniejszego użytkownika
» 2012-10-20 19:58:44
aha... Czyli z koła mam to wyliczyć :D ja myślałem ze z trójkątów..
a to np. jak mam te 2 punkty to łącząca je linia wyznacza promień całego koła tak? I niestety nie wiem jak mam obliczyć ten kąt z Koła...
P-67152
Mrovqa
» 2012-10-20 20:00:12
To ja wiem, ale nie widzę sensu :)
Skoro wiesz, to po co wyskoczyłeś, 'po co Ci trójkąt'? :P Btw w czym nie widzisz sensu?

/edit:
aha... Czyli z koła mam to wyliczyć :D ja myślałem ze z trójkątów..
Też to można tak traktować, co jednak nie zmienia faktu, iż cos i sin się wyłoniło z trójkąta.
a to np. jak mam te 2 punkty to łącząca je linia wyznacza promień całego koła tak? I niestety nie wiem jak mam obliczyć ten kąt z Koła...
Nie rozumiem po co Ci wyliczać ten kąt... Trzyma się go w zmiennej i pozycje z niego wylicza.
C/C++
angle =( x - x0 ) /( y - y0 ) * 360; // w stopniach
if( angle < 0 ) angle += 360;

x,y - aktualnie współrzędne
x0,y0 - współrzędne początku układu współrzędnych (względem czego liczysz)
P-67153
m4tx
» 2012-10-20 20:14:59
Skoro wiesz, to po co wyskoczyłeś, 'po co Ci trójkąt'? :P Btw w czym nie widzisz sensu?
Nie widzę sensu w korzystaniu z funkcji trygonometrycznych, czy tworzenia jakichś trójkątów, kiedy już mamy 2 punkty i ich pozycje :)
P-67157
flrone
Temat założony przez niniejszego użytkownika
» 2012-10-20 20:21:39
No to kolejny mam problem.. coś robię nie tak. Cały czas w lewym górnym rogu się mi to pokazuje. ( ten pocisk który wystrzeliwuje ) a i nie animuje się w ogóle tylko od razu sie pojawia w lewym górnym rogu
__

już się animuje, po prostu zamiast x=cos(angle) musiałem dać x+=...
ale działa tylko w osi X ... poziomo wystrzeliwuje.
P-67160
SeaMonster131
» 2012-10-20 20:26:56
już się animuje, po prostu zamiast x=cos(angle) musiałem dać x+=...
ale działa tylko w osi X ... poziomo wystrzeliwuje.
To daj także y+=...
Dawno nie pisałem, dlatego zapomniałem o plusie, wybacz :P
P-67161
1 « 2 » 3
Poprzednia strona Strona 2 z 3 Następna strona