[SFML] Strzelanie przy widoku z góry
Ostatnio zmodyfikowano 2012-11-02 21:59
ridic14 Temat założony przez niniejszego użytkownika |
[SFML] Strzelanie przy widoku z góry » 2012-10-30 20:17:18 Zaczynam kolejne starcie ze zrobieniem strzelania ale tym razem mam zamiar zwyciężyć^^ Tak to wygląda: http://img855.imageshack.us/img855/5703/sot001.jpgWiem miej więcej o co chodzi że: Przy strzale trzeba nadać pociskowi x, y, i angle przednmiotu która strzela(player) później tylko aktualizować położenie<< i tu jest problem bo, gdy mamy strzał w górę to pozycja na osi y będzie się zmniejszać(analogicznie do dołu) i tak samo lewo prawo, a co gdy strzał leci w inną niż te strony? Jakoś nie mogę nic wymyślić do tego? Więc proszę o pomoc |
|
DejaVu |
» 2012-10-30 20:18:47 |
|
ridic14 Temat założony przez niniejszego użytkownika |
» 2012-10-30 20:55:37 To nawet nie było takie trudne Najgorsze było to że mnie w szkole jeszcze nie uczono o sinusach(trygonometria?) itp. class Bullet { public: sf::RectangleShape pocisk; void prepare() { pocisk.setPosition( player.self.getPosition().x, player.self.getPosition().y ); pocisk.setFillColor( sf::Color::Black ); pocisk.setSize( sf::Vector2f( 10, 10 ) ); toX =( sin( player.self.getRotation() * 3.14 / 180 ) ); toY =( - cos( player.self.getRotation() * 3.14 / 180 ) ); } void draw() { App.draw( pocisk ); pocisk.move( toX, toY ); } private: float angle, toX, toY; }; |
|
DejaVu |
» 2012-10-30 20:57:04 Nawet gdyby Ciebie uczono trygonometrii to i tak nie wpadłbyś na to rozwiązanie (wiem to z własnego doświadczenia). |
|
Tymianek |
» 2012-11-02 21:59:09 sin a/cos a= tg a tg a = współczynnik kierunkowy prostej |
|
« 1 » |