[C++] Użycie zmiennej string wywala program
Ostatnio zmodyfikowano 2012-10-31 19:53
bws2000 Temat założony przez niniejszego użytkownika |
[C++] Użycie zmiennej string wywala program » 2012-10-31 19:44:30 Witam, Jestem początkującym programistą C++. Obecnie pracuję nad swoją pierwszą grą tekstową - strategią turową z bitwami w czasie rzeczywistym. Właśnie z tą bitwą jest problem! Zaczynam tworzyć Battle System, który zamierzam używać do wszystkich moich gier, jakie mam zamiar stworzyć. Oto kod: #include <cstdlib> #include <iostream> #include <string>
using namespace std;
int main ( int wojsko, int R, string imie, bool walka = true, int atak = 0, int w = 0, string wrog = "" ) { walka = true; atak = 0; w = 0; wojsko = 10000; R = 100; cout << "Wpisz swoje imie!!!" << endl; cin >> imie; system( "cls" ); cout << " Witam cie, moj panie " << imie << " !" << endl; cout << "Z kim chcesz walczyc???" << endl; cout << "\n1 - Niemcy" << endl; cin >> w; switch( w ) { case 1: { cout << " Dokopmy Szwabom ! " << endl; wrog = "Niemcy"; } do { cout << " BITWA!!! " << endl; cout << " ==============================================================================" << endl; cout << " =Polska, " << imie << " " << wrog << "=" << endl; cout << " =Wojsko: " << wojsko << " =" << endl; cout << " =Rakiety: " << R << " =" << endl; cout << " ==============================================================================" << endl; wojsko = wojsko - 1; system( "cls" ); if( wojsko < 0 ) walka = false; } while( walka ); break; } }
Z kompilacją wszystko OK, lecz gdy program dochodzi do zmiennej "wrog", wyswietla się systemowy komunikat, głoszący, iż "Program BattleSystem.exe przestał działać". Proszę o pomoc! |
|
czosnek17 |
» 2012-10-31 19:51:01 Nie spotkałem się z deklaracją zmiennych jako argumenty main() Zrób tak i będzie działać: int main() { bool walka = true; int wojsko; int R; string imie; int atak = 0; int w = 0; string wrog = "";
|
|
bws2000 Temat założony przez niniejszego użytkownika |