[SFML 2.0] Metody scrollowania
Ostatnio zmodyfikowano 2012-11-07 21:00
crash |
» 2012-11-07 13:28:56 Napisałem Ci to w kontekście mt4x, a że jak na razie nie używasz nigdzie funkcji sin / cos, to taka tablica średnio Ci potrzebna. Generalnie sinus i cosinus oblicza się dla kątów 0..360, rzadko potrzebna większa dokładność. Tablica 360 elementów, a dla każdego stopnia jeden element tablicy: Sin_wynik[x] = sin(x); Cos_wynik[x] = cos(x);
Plik nagłówkowy math.h (cmath) |
|
m4tx |
» 2012-11-07 15:02:19 Ekhem... :) Sin_wynik[x] = sin(x); Cos_wynik[x] = cos(x); |
Po co marnować pamięć na wartości funkcji cos jak to w praktyce jest to samo co sin tylko przesunięte? :P |
|
Mrovqa |
» 2012-11-07 19:47:43 Po co marnować pamięć na wartości funkcji cos jak to w praktyce jest to samo co sin tylko przesunięte? :P |
Optymalizacja (są różne - w tym przypadku optymalizacja szybkości, niestety kosztem pamięci). Poza tym - faktycznie ciekawe i łatwe do obliczenia to przesunięcie... Napisz sobie program i porównaj to przesunięcie ( programiści są leniwi... jakby Ci się nie chciało to łap :P). |
|
m4tx |
» 2012-11-07 20:36:17 |
|
DejaVu |
» 2012-11-07 20:37:29 ten kod nie jest bezpieczny :) |
|
m4tx |
» 2012-11-07 20:39:10 Hmm... Racja :P Myślałem nad tym jeszcze jak pisałem to, ale zapomniałem poprawić :) Ten jest ciut lepszy: http://ideone.com/lIJl95 |
|
Mrovqa |
» 2012-11-07 20:41:44 Ta, rzekomo nie chciałeś używać tablic... źle zrozumiałem to, co chciałeś powiedzieć. Poza tym - ciekawe wartości ci tam wychodzą... niektóre nawet poza zbioru wartości funkcji... :)
/edit: widzę, iż zdążyłeś w między czasie wszczelić nowy kod.
@down no coś Ci nie wyszło :P |
|
m4tx |
» 2012-11-07 20:42:49 Poza tym - ciekawe wartości ci tam wychodzą... niektóre nawet poza zbioru wartości funkcji... :) |
Obczaj ten drugi program co go wysłałem :P EDIT: Hm... sin(0)=0 cos(0)=0.707107 diff: -1 |
Nie czaję... :D EDIT2: A, fuck. Zapomniałem że PI to jest 180° a nie 360° :D pekfos: wcale nie musisz pisać posta. Sam se to wkleję! HA! http://www.youtube.com/watch?v=XZxzJGgox_E&feature=relatedEDIT3: Ta wersja powinna być ok ;p http://ideone.com/X5RgoS |
|
1 « 2 » 3 |