Panel użytkownika
Nazwa użytkownika:
Hasło:
Nie masz jeszcze konta?

[SFML 2.0] Metody scrollowania

Ostatnio zmodyfikowano 2012-11-07 21:00
Autor Wiadomość
crash
» 2012-11-07 13:28:56
Napisałem Ci to w kontekście mt4x, a że jak na razie nie używasz nigdzie funkcji sin / cos, to taka tablica średnio Ci potrzebna. Generalnie sinus i cosinus oblicza się dla kątów 0..360, rzadko potrzebna większa dokładność. Tablica 360 elementów, a dla każdego stopnia jeden element tablicy: Sin_wynik[x] = sin(x); Cos_wynik[x] = cos(x);

Plik nagłówkowy math.h (cmath)
P-68707
m4tx
» 2012-11-07 15:02:19
mt4x
Ekhem... :)

Sin_wynik[x] = sin(x); Cos_wynik[x] = cos(x);
Po co marnować pamięć na wartości funkcji cos jak to w praktyce jest to samo co sin tylko przesunięte? :P
P-68710
Mrovqa
» 2012-11-07 19:47:43
Po co marnować pamięć na wartości funkcji cos jak to w praktyce jest to samo co sin tylko przesunięte? :P
Optymalizacja (są różne - w tym przypadku optymalizacja szybkości, niestety kosztem pamięci). Poza tym - faktycznie ciekawe i łatwe do obliczenia to przesunięcie... Napisz sobie program i porównaj to przesunięcie (programiści są leniwi... jakby Ci się nie chciało to łap :P).
P-68744
m4tx
» 2012-11-07 20:36:17
Wersja z tablicą wyników (tylko dla sin; dla cos jest robione przesunięcie):
http://ideone.com/axGtXD
P-68752
DejaVu
» 2012-11-07 20:37:29
ten kod nie jest bezpieczny :)
P-68753
m4tx
» 2012-11-07 20:39:10
Hmm... Racja :P Myślałem nad tym jeszcze jak pisałem to, ale zapomniałem poprawić :)
Ten jest ciut lepszy: http://ideone.com/lIJl95
P-68754
Mrovqa
» 2012-11-07 20:41:44
Ta, rzekomo nie chciałeś używać tablic... źle zrozumiałem to, co chciałeś powiedzieć.
Poza tym - ciekawe wartości ci tam wychodzą... niektóre nawet poza zbioru wartości funkcji... :)

/edit: widzę, iż zdążyłeś w między czasie wszczelić nowy kod.

@down no coś Ci nie wyszło :P
P-68757
m4tx
» 2012-11-07 20:42:49
Poza tym - ciekawe wartości ci tam wychodzą... niektóre nawet poza zbioru wartości funkcji... :)
Obczaj ten drugi program co go wysłałem :P

EDIT:
Hm...
sin(0)=0
cos(0)=0.707107
diff: -1
Nie czaję... :D

EDIT2:
A, fuck. Zapomniałem że PI to jest 180° a nie 360° :D
pekfos: wcale nie musisz pisać posta. Sam se to wkleję! HA!
http://www.youtube.com/watch?v=XZxzJGgox_E&feature=related

EDIT3:
Ta wersja powinna być ok ;p
http://ideone.com/X5RgoS
P-68758
1 « 2 » 3
Poprzednia strona Strona 2 z 3 Następna strona