Klient->Serwer co za co odpowiada
Ostatnio zmodyfikowano 2012-11-08 17:04
Linga Temat założony przez niniejszego użytkownika |
Klient->Serwer co za co odpowiada » 2012-11-07 12:41:40 Siemka, udąło mi się ogarnąć winoscka i connecta c więc pora na dalsze problemy. Mianowicie chciałem sie dowiedzieć co powinno być w kliencie a co na serwerze. Przypuśćmy, że gierka to ludzik chodzący po mapie zdobywający lvl ubijać mobki itp coś ala diablo, tibia. Tak sobie myślę, że chyba grafika w kliencie a logika na serwerze ale nie wiem |
|
jsc |
» 2012-11-07 12:45:14 W kliencie interfejs aplikacji, a w serwerze jej silnik. |
|
Linga Temat założony przez niniejszego użytkownika |
» 2012-11-08 12:13:03 Nie bardzo wiem co masz na myśli. Patrz mam aplikacja(kwadracik na mapie którym chodzimy za pomocą strzałek, SFML) i co tu teraz ma być w kliencie a co na serwerze co konkretnie przesyłać do serwera |
|
crash |
» 2012-11-08 13:23:56 Zmienia się położenie bohatera, to nowe położenie wysyłane do serwera w postaci struktury opisującej co zmienia lokalizację i na jaką + do tego jakaś prosta suma kontrolna pilnująca poprawności przesyłanych danych. |
|
jsc |
» 2012-11-08 13:55:55 Nie. Klient wysyła kierunek ruchu bohatera (lub to co wygenerowały klasy kontrolera), a serwer oblicza jego nowe położenie i odsyła je do klienta. |
|
Savail |
» 2012-11-08 14:10:12 Serwer powinien mieć większy priorytet od klienta tzn. że większość obliczeń związanych z poruszaniem się, odejmowaniem hp czyli interakcja z otoczeniem itp powinna być wykonywana na serwerze a klient powinien wysyłać np. aktualnie wciśnięte klawisze. Ogólnie, klient powinien przesyłać do serwera jak najmniej danych gdyż jest większe prawdopodobieństwo, że to właśnie klient wyśle sfałszowane informacje(hacking) do serwera a nie na odwrót bo hacker nie ma łatwego dostępu do serwera, a słyszałem, że klienta dość łatwo jest modyfikować. |
|
kubawal |
» 2012-11-08 16:54:43 Jakby klient wysyłał do serwera wszystkie dane, to by chodził okropnie wolno. Klient powinien obliczać część danych, tak, by do serwera wysyłać jak najmniej danych. Przy okazji to zgadza sie z tym, co napisał Savail |
|
jsc |
» 2012-11-08 17:04:38 Wystarczy, że serwer wyśle do klienta na początku pole percepcji, a później na bieżąco tylko aktualizacje. Klient swoje pole percepcji wyrenderuje sobie sam. |
|
« 1 » |