[SFML 2.0] i znów Kolizje
Ostatnio zmodyfikowano 2012-11-15 15:58
ridic14 Temat założony przez niniejszego użytkownika |
[SFML 2.0] i znów Kolizje » 2012-11-13 19:35:18 Wiem że na forum jest już co najmniej 10 tematów o tym, więc przepraszam, ale coś sobie nie mogę poradzić... Chodzi mi o kolizje przy widoku z góry więc mam coś takiego: if( x > 400 && x < 500 ) right = false;
if( y > 400 && y < 500 ) down = false;
Zakładamy że to kwadrat 100x100 Jak można to zrobić dla lewej i góry? |
|
Mrovqa |
» 2012-11-13 21:18:47 if( x > 400 && x < 500 ) left = false;
if( y > 400 && y < 500 ) up = false;
Widzę, że nawet nie wiesz, co piszesz... To jest banalne. |
|
ridic14 Temat założony przez niniejszego użytkownika |
» 2012-11-13 21:44:23 if( y < 400 && y > 500 ) up = false;
if( y > 510 && y < 410 ) down = false;
if( x < 400 && x > 500 ) right = false;
if( x > 510 && x < 410 ) left = false; Tak mogło by być ale i tak nic nie daje to |
|
SeaMonster131 |
» 2012-11-14 14:47:11 if( y > 510 && y < 410 ) down = false;
if( x > 510 && x < 410 ) left = false;
Jak y/x może być jednocześnie większe od 510 i mniejsze od 410 ? |
|
ridic14 Temat założony przez niniejszego użytkownika |
» 2012-11-14 16:50:33 Nie chodzi mi o samo sprawdzenie czy zaistniała kolizja bo wtedy do tego jest w sfml : sf::FloatRect::interects tylko o to że chcę się dowiedzieć gdzie zaistniała kolizja(z której strony) i nie pozwolić dalej poruszać się (postaci, potworowi) Dlaczego to jest takie głupie że w 3d wystarczy dać collider i są kolizje a w 2d jest 1000x trudniej ] A nawet jeśli próbuję to znajduje do sfml 1.6 http://www.sfml-dev.org/wiki/en/sources/simple_collision_detectionciężko to na sfml 2.0 przetłumaczyć Choć nie o to chodzi bo to też sprawdza tylko czy kolizja jest ale nie podaje skąd Mam pytanie: Jak obliczyć wysokość i szerokość tego na rysunku? Jeśli to obliczę to po prostu będę przy kolizji cofał o tyle ile wynosi collisionRectangle |
|
bingo009 |
» 2012-11-14 18:14:44 Zdaję się, że pomyliłeś && z || . Jedno łączy wyrażenia(wszystkie muszą być prawdziwe, aby warunek if zadziałał), a drugie to jest jakby alternatywa(conajmniej jeden warunek musi być prawdziwy, aby if zadziałał). |
|
ridic14 Temat założony przez niniejszego użytkownika |
» 2012-11-14 18:48:02 |
|
SeaMonster131 |
» 2012-11-14 19:52:47 Wydaje mi się, że po prostu porównuje pozycje "gracza" z pozycją każdego z obrazków, a takich tematów jest naprawdę sporo.. |
|
« 1 » 2 |