[C++, Allegro] Wczytanie bitmapy przez funkcję.
Ostatnio zmodyfikowano 2012-11-13 20:22
Lazarencjusz Temat założony przez niniejszego użytkownika |
[C++, Allegro] Wczytanie bitmapy przez funkcję. » 2012-11-13 19:55:56 Witam, chcę napisać funkcję która wczyta mi daną pitmapę. Nazwa bitmapy ma być przekazana jawnie. tyle co napisałęm póki co: BITMAP wczytajBMP( BITMAP & co, string napis ) { co = load_bmp( napis, default_palette ); if( !co ) { set_gfx_mode( GFX_TEXT, 0, 0, 0, 0 ); allegro_message( "nie mogê za³adowaæ obrazka Ludek !" ); allegro_exit(); return 0; } return co; }
Nie mam pomysłu jak to rozwiązać (oczywiście wywala bład ). Propozycje? |
|
Gabes |
» 2012-11-13 20:02:22 void wczytajBMP( BITMAP * co, string napis ) { } |
|
Lazarencjusz Temat założony przez niniejszego użytkownika |
» 2012-11-13 20:08:24 Funkcja powinna zwracać BITMAP. Chciałbym jej używać tak: BITMAP * ludek = wczytajBMP( "ludek.bmp" );
mniej więcej. |
|
Lazarencjusz Temat założony przez niniejszego użytkownika |
» 2012-11-13 20:18:27 Znalazłem w sieci rozwiązanie: BITMAP * wczytajBMP( string napis ) { BITMAP * co = load_bmp( napis.c_str(), default_palette ); if( !co ) { set_gfx_mode( GFX_TEXT, 0, 0, 0, 0 ); allegro_message( "nie mogê za³adowaæ obrazka Ludek !" ); allegro_exit(); } return co; }
Kluczem była konwersja, dodać: .c_str() do zmiennej stringowej w main: BITMAP * ludek = wczytajBMP( "ludek.bmp" );
Temat do zamknięcia. |
|
SeaMonster131 |
» 2012-11-13 20:22:02 Nie ma to jak nie napisać błędu, który wywala kompilator.. Gdy problem rozwiązany, temat możesz zamknąć również Ty. |
|
« 1 » |