soltaire33 Temat założony przez niniejszego użytkownika |
[C++] tablice... wielowymiarowe » 2012-11-13 20:59:27 siema, zaczne od razu, zna ktos lua? moze podstawy? tak sie sklada ze perfekcyjne opanowalem lua i przenosze sie na C++, mam problem z tablicami otóż w lua mozna je tworzyc w taki prosty sposob tablica = { { 22, 44, 55, 66 }, { 1, 5, 7, 8 } }
( cyfry sa losowe nic nie znacza ) probowalem zrobic tak w C++, jestem w trakcie czytania symfonii C++ na razie jednak nie bylo o tym powiedzianie byl przedstawiony nieco inny sposob, wiec probowalem #include <iostream> using namespace std;
int t[] = { { 55, 77, 33 } { 22, 11, 54 } };
int main() { cout << "t[0][1] = " << t[ 0 ][ 1 ] << "\n"; } to niestety nie dziala, jak moge w C++ zrobic tak jak w moim przykladzie z lua? |
|
ison |
» 2012-11-13 21:01:39 int t[ 2 ][ 3 ] = { { 55, 77, 33 }, { 22, 11, 54 } };
|
|
soltaire33 Temat założony przez niniejszego użytkownika |
» 2012-11-13 21:04:14 jaki jest tag do C++?
int t[ 2 ][ 3 ] = { { 55, 77, 33 }, { 22, 11, 54 } };
i skąd te 2 i 3? nie może być t[ 0 ][ 1 ] ? |
|
ison |
» 2012-11-13 21:05:05 [cpp][/cpp]
2 i 3 to rozmiar, 2 zbiory zawierające po 3 elementy |
|
m4tx |
» 2012-11-13 21:06:19 #include <iostream> using namespace std;
int t[][ 3 ] = { { 55, 77, 33 }, { 22, 11, 54 } };
int main() { cout << "t[0][1] = " << t[ 0 ][ 1 ] << "\n"; }
:) EDIT: O, widzę, że mnie ison uprzedził... :P |
|
soltaire33 Temat założony przez niniejszego użytkownika |
» 2012-11-13 21:08:14 rozumiem, nie rozumiem jednak po co określać ile jest zbiorów i elementów skoro lua radzi sobie bez tego |
|
ison |
» 2012-11-13 21:09:59 C++ tak ma z deklaracją tablic, pierwszy wymiar może być nieznany ale resztę musisz podać |
|
m4tx |
» 2012-11-13 21:10:05 Lua != C++ :) Btw., zauważ, że Lua to język dynamiczny. Języki dynamiczne z reguły są wygodniejsze. |
|
« 1 » 2 |