[C++,Allegro,loadpng]Problem z wczytywaniem obrazka .png
Ostatnio zmodyfikowano 2013-12-08 16:33
LimaSxD Temat założony przez niniejszego użytkownika |
[C++,Allegro,loadpng]Problem z wczytywaniem obrazka .png » 2012-11-17 22:12:09 Witajcie mam z kolegą pewien problem z Allegro 4.4.2 i loadpng. Problem jest taki że kiedy próbujemy wczytać obrazek ".png" to program przestaje działać ze słynnymi guziczkami "wysyłać" "nie wysyłać" :D Przeszukaliśmy dosłownie połowę google i nie znaleźliśmy rozwiązania może ktoś z was nam pomoże. Kod: #include <allegro.h> #include <iostream> #include <stdlib.h> #include <loadpng.h>
int main() { allegro_init(); loadpng_init(); set_color_depth( 32 ); set_gfx_mode( GFX_AUTODETECT_WINDOWED, 900, 700, 0, 0 ); install_int_ex( FramesPerSecond, BPS_TO_TIMER( 10 ) ); install_timer(); install_keyboard(); install_mouse(); unscare_mouse(); BITMAP * buffer = create_bitmap( 900, 700 ); BITMAP * terrain = load_png( "terrain.png", NULL ); }
To jest oczywiście kawałek kodu więcej nie potrzeba.(tylko tutaj używamy coś z loadpng) |
|
Gabes |
» 2012-11-18 10:36:04 Sprawdzaj poprawność wczytania obrazka: BITMAP * terrain = load_png( "terrain.png", default_palette ); if( !terrain ) { set_gfx_mode( GFX_TEXT, 0, 0, 0, 0 ); allegro_message( "nie mogę załadować obrazka terrain !" ); allegro_exit(); return 0; } Lekcja 6. |
|
intothenether |
» 2012-11-18 12:39:06 W tym przypadku program przestaje działać już przy wywoływaniu funkcji, i sprawdzanie poprawności nic nie da... |
|
LimaSxD Temat założony przez niniejszego użytkownika |
» 2012-11-18 16:02:53 Czy kto ktokolwiek zna rozwiązanie tego problemu bardzo mi zależy. |
|
Sztefan136 |
» 2013-12-08 16:33:26 Potrzebna ci będzie biblioteka alpng.h bez tego allegro raczej nie ogarnie png ;)
|
|
« 1 » |