modelowanie 3d
Ostatnio zmodyfikowano 2020-03-10 16:13
Gal Temat założony przez niniejszego użytkownika |
modelowanie 3d » 2012-12-15 21:45:06 jakie programy są najlepsze do tworzenia modeli 3d i w jakich formatach są one zapisywane i jak je wczytać w aplikacjach OpenGL? I czy warto bawić się formatem md2 w jakich programach można go tworzy i czy jest on popularny w grach 3d? |
|
Berux |
» 2012-12-15 22:04:50 a jeśli chodzi o format to *.obj |
|
m4tx |
» 2012-12-15 22:06:24 Powiem krótko: Blender. Nic lepszego darmowego raczej nie znajdziesz :) jeśli chodzi o format to *.obj |
OBJ jest co prawda łatwy w implementacji i dlatego też często wybierany przez początkujących programistów, ale jest jednocześnie chyba najgorszym możliwym wyborem :) Nie przechowuje danych binarnie, przez co trzeba zamieniać ciągi znaków na liczby zmiennoprzecinkowe == wydajność leży, a ponadto przechowuje dane w sposób nieprzyjazny dla GPU. Na początek wystarczy, na dłuższą metę polecam coś lepszego. |
|
Berux |
» 2012-12-15 22:07:35 @up
popieram |
|
Hahemya |
Modelowanie » 2020-02-18 10:25:01 Ja też zaczynałem i korzysatłem z Painta [url]https://lightvision.pl/nasze+wizualizacje+3d+portfolio[/url] |
|
madpl1239 |
» 2020-03-10 16:13:16 Blender i na początek format OBJ. Sam jestem w tej fazie:))) Na googlach znajdziesz mnóstwo (no może "mnóstwo" to za duże słowo) kodu w C++ obsługującego format OBJ (wczytywanie, zapisywanie oraz rysowanie w OpenGL). A jak cokolwiek skumasz po przeglądnięciu różnych źródeł to i sam napiszesz proste funkcje do wczytywania i rysowania obiektów, wcześniej przygotowanych w Blenderze. Zabawa przednia - polecam. |
|
« 1 » |