Panel użytkownika
Nazwa użytkownika:
Hasło:
Nie masz jeszcze konta?

modelowanie 3d

Ostatnio zmodyfikowano 2020-03-10 16:13
Autor Wiadomość
Gal
Temat założony przez niniejszego użytkownika
modelowanie 3d
» 2012-12-15 21:45:06
jakie programy są najlepsze do tworzenia modeli 3d i w jakich formatach są one zapisywane i jak je wczytać w aplikacjach OpenGL?
I czy warto bawić się formatem md2 w jakich programach można go tworzy i czy jest on popularny w grach 3d?
P-71132
Berux
» 2012-12-15 22:04:50
Frazy, które należy wpisać w wyszukiwarkę google:
Frazy, które należy wpisać w wyszukiwarkę google:

a jeśli chodzi o format to *.obj
P-71133
m4tx
» 2012-12-15 22:06:24
Powiem krótko: Blender. Nic lepszego darmowego raczej nie znajdziesz :)

jeśli chodzi o format to *.obj
OBJ jest co prawda łatwy w implementacji i dlatego też często wybierany przez początkujących programistów, ale jest jednocześnie chyba najgorszym możliwym wyborem :) Nie przechowuje danych binarnie, przez co trzeba zamieniać ciągi znaków na liczby zmiennoprzecinkowe == wydajność leży, a ponadto przechowuje dane w sposób nieprzyjazny dla GPU. Na początek wystarczy, na dłuższą metę polecam coś lepszego.
P-71134
Berux
» 2012-12-15 22:07:35
@up

popieram
P-71135
Hahemya
Modelowanie
» 2020-02-18 10:25:01
Ja też zaczynałem i korzysatłem z Painta [url]https://lightvision.pl/nasze+wizualizacje+3d+portfolio[/url]
P-176253
madpl1239
» 2020-03-10 16:13:16
Blender i na początek format OBJ. Sam jestem w tej fazie:))) Na googlach znajdziesz mnóstwo (no może "mnóstwo" to za duże słowo) kodu w C++ obsługującego format OBJ (wczytywanie, zapisywanie oraz rysowanie w OpenGL). A jak cokolwiek skumasz po przeglądnięciu różnych źródeł to i sam napiszesz proste funkcje do wczytywania i rysowania obiektów, wcześniej przygotowanych w Blenderze. Zabawa przednia - polecam.
 
P-176341
« 1 »
  Strona 1 z 1