Narysuj dwa kwadraty, tak by mniejszy z nich był obrócony o dowolny kąt oraz wierzchołki były zawarte w obwodzie większego
Ostatnio zmodyfikowano 2012-12-23 14:18
Trix Temat założony przez niniejszego użytkownika |
» 2012-12-21 15:28:57 W każdej chwili mam dostęp do przekształconego punktu, tyle razy pisałem podobne aplikacje i nigdy nie korzystałem z funkcji tego typu :)
No chyba, że ja o czymś nie wiem i dostęp do nowych współrzędnych również posiadam używając tych funkcji?
|
|
DejaVu |
» 2012-12-21 17:16:31 Chodzi o to, że obliczanie na CPU rotacji każdej pierdoły spowalnia program. To co się da załatwić standardowymi narzędziami OpenGL, powinno być rozwiązywane za ich pomocą. |
|
Trix Temat założony przez niniejszego użytkownika |
» 2012-12-21 18:05:17 Tak czy siak w tym programie muszę mieć dostęp do wsp. wierzchołków nawet po przekształceniach, a raczej nie spowolni to jakoś znacząco programu.
Dalej nie wiem jak obliczać równania :P
|
|
DejaVu |
» 2012-12-21 18:41:03 Obliczasz przekątną mniejszego kwadratu i przekątna mniejszego kwadratu staje się bokiem dużego kwadratu.
PS. Nadal nie widzę uzasadnienia używania 'manualnej' rotacji :) |
|
Elaine |
» 2012-12-21 18:42:27 Chodzi o to, że obliczanie na CPU rotacji każdej pierdoły spowalnia program. |
Ale rotacje i przesunięcia i tak są obliczane na CPU. Najlepiej zaprzyjaźnić się z macierzami i shaderami, i przy transformacjach podawać odpowiednią wersję tego pierwszego do tego drugiego. |
|
DejaVu |
» 2012-12-21 18:44:07 @up: tak? :P To tego nie wiedziałem :) dziwne, że w książce o tym nie pisali... |
|
Elaine |
» 2012-12-21 18:48:16 Nic dziwnego, działanie tych funkcji to szczegół implementacyjny… ale to, jak wygląda ich implementacja, staje się całkiem oczywiste, gdy się zapomni o używaniu fixed pipeline i zacznie się pisać tak, jak należy. |
|
Trix Temat założony przez niniejszego użytkownika |
» 2012-12-22 22:27:40 Obliczasz przekątną mniejszego kwadratu i przekątna mniejszego kwadratu staje się bokiem dużego kwadratu.
Ale to jest dla 45[STOPNI], a ja chcę dla dowolnego. |
|
1 « 2 » 3 |