Panel użytkownika
Nazwa użytkownika:
Hasło:
Nie masz jeszcze konta?

[SFML 1.6] strzelanie seriami

Ostatnio zmodyfikowano 2013-11-21 21:56
Autor Wiadomość
Unnamed789
Temat założony przez niniejszego użytkownika
[SFML 1.6] strzelanie seriami
» 2012-12-23 16:35:17
Witam, za każdym razem gdy naciskam spacje pocisk jest przesuwany na startową pozycje i wystrzeliwany. Chciałbym aby zamiast tego po nacisnieciu spacji za kazdym razem byl tworzony nowy pocisk niezalezny od poprzedniego.


kod zrodłowy:
http://paste.dprogramming.com/dpnloqs6
P-71752
DejaVu
» 2012-12-23 16:38:02
Użyj std::vector do przechowywania i rysowania nowych pocisków.

PS.
Frazy, które należy wpisać w wyszukiwarkę google:
P-71753
Unnamed789
Temat założony przez niniejszego użytkownika
» 2012-12-23 20:29:20
Dzięki pomogło. Zauważyłem jednak, że przy wystrzeleniu około 10 pocisków lub więcej płynność gry znacząco spada czy to normalne? Czy da się ten kod jakoś znacząco zoptymalizować?

kod źródłowy:
http://paste.dprogramming.com/dpdx0o1k
P-71789
DejaVu
» 2012-12-23 20:58:35
1. Kasuj pociski, które znajdują się poza ekranem.
2. Włącz synchronizację pionową (żeby każdy użytkownik miał stałą liczbę FPS, a zatem stałą prędkość gry).
3. Skompiluj projekt w trybie Release.
To są najprostsze sposoby, ale do przyzwoitej gry to powinieneś dorobić lepszy mechanizm zapewniający stałą płynność gry (jednak ani wydajność ani stała prędkość gry nie jest przedmiotem tematu).
P-71793
Unnamed789
Temat założony przez niniejszego użytkownika
» 2012-12-23 21:18:02
Ok spróbuje. Co do pocisków to są kasowane, to co mnie zdziwiło to że zdaje się tak prosta operacja( jak przesunięcie kilku kulek ) ma taki wpływ na płynność.
P-71797
DejaVu
» 2012-12-23 21:23:59
Nie oglądałem Twojego kodu, a więc problemy mogą również leżeć gdzie indziej :)
P-71798
Unnamed789
Temat założony przez niniejszego użytkownika
» 2012-12-23 21:38:52
Właśnie po to dałem linka do kodu źródłowego licząc że może ktoś uświadomi mi ten problem ze strony kodu xP
P-71803
DejaVu
» 2012-12-23 21:39:56
My jesteśmy leniwi i jak nie widzimy kodu w treści posta to uznajemy, że go po prostu nie ma :P
P-71805
« 1 » 2
  Strona 1 z 2 Następna strona