[SFML 1.6] strzelanie seriami
Ostatnio zmodyfikowano 2013-11-21 21:56
Unnamed789 Temat założony przez niniejszego użytkownika |
[SFML 1.6] strzelanie seriami » 2012-12-23 16:35:17 Witam, za każdym razem gdy naciskam spacje pocisk jest przesuwany na startową pozycje i wystrzeliwany. Chciałbym aby zamiast tego po nacisnieciu spacji za kazdym razem byl tworzony nowy pocisk niezalezny od poprzedniego.
kod zrodłowy: http://paste.dprogramming.com/dpnloqs6 |
|
DejaVu |
» 2012-12-23 16:38:02 Użyj std::vector do przechowywania i rysowania nowych pocisków. PS. |
|
Unnamed789 Temat założony przez niniejszego użytkownika |
» 2012-12-23 20:29:20 Dzięki pomogło. Zauważyłem jednak, że przy wystrzeleniu około 10 pocisków lub więcej płynność gry znacząco spada czy to normalne? Czy da się ten kod jakoś znacząco zoptymalizować?
kod źródłowy: http://paste.dprogramming.com/dpdx0o1k |
|
DejaVu |
» 2012-12-23 20:58:35 1. Kasuj pociski, które znajdują się poza ekranem. 2. Włącz synchronizację pionową (żeby każdy użytkownik miał stałą liczbę FPS, a zatem stałą prędkość gry). 3. Skompiluj projekt w trybie Release. To są najprostsze sposoby, ale do przyzwoitej gry to powinieneś dorobić lepszy mechanizm zapewniający stałą płynność gry (jednak ani wydajność ani stała prędkość gry nie jest przedmiotem tematu). |
|
Unnamed789 Temat założony przez niniejszego użytkownika |
» 2012-12-23 21:18:02 Ok spróbuje. Co do pocisków to są kasowane, to co mnie zdziwiło to że zdaje się tak prosta operacja( jak przesunięcie kilku kulek ) ma taki wpływ na płynność. |
|
DejaVu |
» 2012-12-23 21:23:59 Nie oglądałem Twojego kodu, a więc problemy mogą również leżeć gdzie indziej :) |
|
Unnamed789 Temat założony przez niniejszego użytkownika |
» 2012-12-23 21:38:52 Właśnie po to dałem linka do kodu źródłowego licząc że może ktoś uświadomi mi ten problem ze strony kodu xP |
|
DejaVu |
» 2012-12-23 21:39:56 My jesteśmy leniwi i jak nie widzimy kodu w treści posta to uznajemy, że go po prostu nie ma :P |
|
« 1 » 2 |