Panel użytkownika
Nazwa użytkownika:
Hasło:
Nie masz jeszcze konta?

problem z algorytmem bfs do segmentacji

Ostatnio zmodyfikowano 2013-01-06 11:11
Autor Wiadomość
setius
Temat założony przez niniejszego użytkownika
problem z algorytmem bfs do segmentacji
» 2013-01-03 23:08:42
Witam,

Nie jestem z wykształcenia informatykiem ale z konieczności czasami coś muszę sam napisać. Mam problem z pewnym fragmentem mojego programu. Na wejściu mam tablicę 2-wymiarową boolowską zawierającą monochromatyczny obraz. Tworzę listę w której umieszczam współrzędne wszystkich punktów o wartości true (zawarte w strukturze jako argumenty x i y). Następnie, za pomocą rekurencyjnej funkcji, wyszukuję wszerz (algorytm bfs) wszystkie punkty sąsiadujące z pierwszym ze znajdujących się w liście punktów. Dana grupa punktów wpisywana jest do nowej tablicy 2-wymiarowej int jako piksele o takiej samej i innej od pozostałych wartości jasności. Niestety coś się psuje i nie wychodzi mi z rekurencji... zamieszczam fragment programu i z góry dziękuję za wskazówki (pewnie to jakiś szczegół jak zawsze...)

C/C++
/*deklaracje*/

int ** utworz_tablice( int, int );
void szukaj( std::list < struct piksel >*, std::list < struct piksel >::iterator, int **, int );

/*używane we fragmencie zmienne*/

int i, j, szerokosc, wysokosc;
bool ** tab_bool;
int ** tab_region;
int wskaznik; //sluzy przy segmentacji do nadawania wartosci danym segmentom koherentnym
std::list < piksel > nr; //lista do przechowywania współrzędnych interesujących nas pikseli
std::list < piksel >::iterator it2;
struct piksel pix;

struct piksel
{
    int x;
    int y;
};

/*tworzenie tablicy do której mają być wpisywane zbiory punktów w skali szarości*/

tab_region = utworz_tablice( wysokosc, szerokosc ); //tworzenie tablicy
for( i = 0; i < wysokosc; i++ ) //wstępne zapełnanie tablicy zerami
{
    for( j = 0; j < szerokosc; j++ )
    {
        tab_region[ i ][ j ] = 0;
    }
}