Linkowanie SFML2 do CodeBlocks, problem
Ostatnio zmodyfikowano 2013-01-06 13:49
bingo009 Temat założony przez niniejszego użytkownika |
Linkowanie SFML2 do CodeBlocks, problem » 2013-01-05 20:58:32 Witam was serdecznie, otóż popsuł mi się Visual Studio, więc postanowiłem kontynuować pisanie w CodeBlocks z najnowszym kompilatorem GCC(MinGW), zainstalowałem go przez get-inst. CB pobrałem bez kompilatora. Otóż mam problem na początek z podlinkowaniem biblioteki SFML2. Pobrałem ją ze strony SFML, wybrałem wersję dla CodeBlocks z MinGW. W Project-Build options ustawiłem wszystkie ścieżki i podlinkowałem odpowiednie biblioteki(dynamicze, osobno dla Debug i Relase). Ustawiłem też katalog roboczy w Project-Properties(są tam wszystkie biblioteki i obrazki). No i problem polega na tym, że kompiluje się bez najmniejszych problemów, linkuje też, ale odrazu po uruchomieniu dostaje na dzień dobry: Program X przestał... Nie wiem co jest tego przyczyną. Wydaje się, że wszystko zrobiłem dobrze. Wcześniej też był problem, ale okazało się, że w katalogu były biblioteki dla Visual Studio. Przekopiowałem tam właściwe i teraz jest ten problem. Jak to można rozwiązać? Oto kod, który usiłuje uruchomić: #include <SFML/Graphics.hpp>
using namespace sf;
int main() { RenderWindow window( sf::VideoMode( 640, 480, 32 ), "Testing SFML in CodeBlocks" ); while( window.isOpen() ) { Event event; while( window.pollEvent( event ) ) { if( event.type == sf::Event::Closed ) window.close(); } window.clear(); window.display(); } return 0; }
Debugger pokazuje na linijkę, w której jest tworzony obiekt klasy RenderWindow. W logu pisze coś takiego: Program received signal SIGSEGV, Segmentation fault.
Pokazując na tą linijkę. |
|
Mrovqa |
» 2013-01-05 22:40:15 Sprawdziłeś czy masz odpowiednią wersję (odpowiednią kompilację) SFMLa? |
|
DejaVu |
» 2013-01-06 04:11:34 |
|
bingo009 Temat założony przez niniejszego użytkownika |
» 2013-01-06 13:49:45 Już po problemie. Biblioteka skompilowana ze źródeł(z CMake okazało się to bardzo łatwe) i działa jak należy. Dzięki DejaVu za nakierowanie na właściwy trop. Zamykam, dziękuję. |
|
« 1 » |