Panel użytkownika
Nazwa użytkownika:
Hasło:
Nie masz jeszcze konta?

[CPP] Pamięć nie może być "read". CO?

Ostatnio zmodyfikowano 2013-01-08 20:26
Autor Wiadomość
ridic14
Temat założony przez niniejszego użytkownika
» 2013-01-08 19:01:12
hmm Tylko że ja nie zwalniam zasobów nigdy z niczego(chyba że coś mi się pomyliło...) Ale dlaczego na nie wszystkich systemach tak jest?
P-73362
Mrovqa
» 2013-01-08 19:17:52
hmm Tylko że ja nie zwalniam zasobów nigdy z niczego(chyba że coś mi się pomyliło...)
Na marginesie dodam, że to jest złą praktyką - chyba, że się pomyliłeś. Jeżeli zwalniasz zaalokowaną pamięć, gdy już jej nie potrzebujesz (string, obrazek, itp) to zwalniasz zasoby.
P-73371
ridic14
Temat założony przez niniejszego użytkownika
» 2013-01-08 19:28:21
Hmm... No i nie znajdę już tego błędy bo nie wiem nawet czego i gdzie szukać... a od nowa pisać tę grę to raczej przesada... Nie mam potrzeby zwalniać pamięci bo wszystko u mnie "z odzysku" większość zaalokowanej pamięci używam do końca. Zresztą mało alokowania u mnie
P-73376
DejaVu
» 2013-01-08 19:36:37
Ale możesz robić coś w niewłaściwym momencie, albo np. użyłeś magicznej zmiennej globalnej w kodzie dla elementów SFML-a i to Twoja pokuta :P
P-73378
ridic14
Temat założony przez niniejszego użytkownika
» 2013-01-08 20:10:29
Chwileczkę!!
użyłeś magicznej zmiennej globalnej w kodzie dla elementów SFML
 YYY... Nie można tak?!
Bo zrobiłem globalne:
C/C++
sf::RenderWindow App;
sf::View view;
sf::Font mainFont;
sf::Music music;
P-73396
DejaVu
» 2013-01-08 20:13:35
Pokutuj za swe czyny! :D
P-73397
ridic14
Temat założony przez niniejszego użytkownika
» 2013-01-08 20:19:55
Więc rozumiem że nie mogę robić globalnych zmiennych dla sfml'a... pytanie tylko dlaczego(pewnie muszę więcej czytać...)?

Skoro tak pokutę trzeba odrobić...

Tylko pytanko żebym nie robił tego ponownie^2:

Mogę przekazywać do funkcji zmienne sfml'owskie?

np:

C/C++
void drawajta( sf::RenderWindow & App )
{
    App.draw( UNITEORDIE );
}

i w klasach też mogę normalnie jako prywatne inicjować?

Edit: za 30 postów będę miał 333 potem tylko razy dwa i mam następną pokutę:D
P-73399
DejaVu
» 2013-01-08 20:22:35
Tak, możesz i nawet tak należy robić. Jak chcesz sobie ułatwić życie to możesz utworzyć np. strukturę ze zmiennymi 'globalnymi', utworzyć ją wewnątrz funkcji main i przekazywać wspomniany obiekt przez referencję do wszelkich funkcji. Wówczas masz dostęp do 'wszystkich' zmiennych 'globalnych' i wymaga to podawania tylko jednego dodatkowego argumentu.
P-73400
1 « 2 » 3
Poprzednia strona Strona 2 z 3 Następna strona