[CPP] Pamięć nie może być "read". CO?
Ostatnio zmodyfikowano 2013-01-08 20:26
ridic14 Temat założony przez niniejszego użytkownika |
» 2013-01-08 19:01:12 hmm Tylko że ja nie zwalniam zasobów nigdy z niczego(chyba że coś mi się pomyliło...) Ale dlaczego na nie wszystkich systemach tak jest? |
|
Mrovqa |
» 2013-01-08 19:17:52 hmm Tylko że ja nie zwalniam zasobów nigdy z niczego(chyba że coś mi się pomyliło...) |
Na marginesie dodam, że to jest złą praktyką - chyba, że się pomyliłeś. Jeżeli zwalniasz zaalokowaną pamięć, gdy już jej nie potrzebujesz (string, obrazek, itp) to zwalniasz zasoby. |
|
ridic14 Temat założony przez niniejszego użytkownika |
» 2013-01-08 19:28:21 Hmm... No i nie znajdę już tego błędy bo nie wiem nawet czego i gdzie szukać... a od nowa pisać tę grę to raczej przesada... Nie mam potrzeby zwalniać pamięci bo wszystko u mnie "z odzysku" większość zaalokowanej pamięci używam do końca. Zresztą mało alokowania u mnie |
|
DejaVu |
» 2013-01-08 19:36:37 Ale możesz robić coś w niewłaściwym momencie, albo np. użyłeś magicznej zmiennej globalnej w kodzie dla elementów SFML-a i to Twoja pokuta :P |
|
ridic14 Temat założony przez niniejszego użytkownika |
» 2013-01-08 20:10:29 Chwileczkę!! użyłeś magicznej zmiennej globalnej w kodzie dla elementów SFML |
YYY... Nie można tak?! Bo zrobiłem globalne: sf::RenderWindow App; sf::View view; sf::Font mainFont; sf::Music music;
|
|
DejaVu |
» 2013-01-08 20:13:35 Pokutuj za swe czyny! :D |
|
ridic14 Temat założony przez niniejszego użytkownika |
» 2013-01-08 20:19:55 Więc rozumiem że nie mogę robić globalnych zmiennych dla sfml'a... pytanie tylko dlaczego(pewnie muszę więcej czytać...)? Skoro tak pokutę trzeba odrobić... Tylko pytanko żebym nie robił tego ponownie^2: Mogę przekazywać do funkcji zmienne sfml'owskie? np: void drawajta( sf::RenderWindow & App ) { App.draw( UNITEORDIE ); }
i w klasach też mogę normalnie jako prywatne inicjować? Edit: za 30 postów będę miał 333 potem tylko razy dwa i mam następną pokutę:D |
|
DejaVu |
» 2013-01-08 20:22:35 Tak, możesz i nawet tak należy robić. Jak chcesz sobie ułatwić życie to możesz utworzyć np. strukturę ze zmiennymi 'globalnymi', utworzyć ją wewnątrz funkcji main i przekazywać wspomniany obiekt przez referencję do wszelkich funkcji. Wówczas masz dostęp do 'wszystkich' zmiennych 'globalnych' i wymaga to podawania tylko jednego dodatkowego argumentu. |
|
1 « 2 » 3 |