Panel użytkownika
Nazwa użytkownika:
Hasło:
Nie masz jeszcze konta?

Allegro klik

Ostatnio zmodyfikowano 2009-05-11 16:34
Autor Wiadomość
lynx
» 2009-05-10 19:12:48
Coś mi się zdaje, że Ty znasz odpowiedź co jest nie tak, jednak czekasz abym znowu napisał kod. :P

Proponuję:
1. Wyrzucić definicje zmiennej toczyto z if toczyto==1  (z else też ).
2. Zamiast tego wprowadzić obsługę prawego przycisku myszy (np. lewy dla krzyżyka, prawy dla kółka), i tam wstawić odpowiednią definicję zmiennej toczyto. Dodam jeszcze, że ta zmienna powinna istnieć dla wszystkich przycisków, a nie dla jednego.
P-6703
Besemir
Temat założony przez niniejszego użytkownika
» 2009-05-10 20:00:26
No tak na prawdę nie wiem, to znaczy pomysł mam ale jak z niego korzystam to programu odbija jak wcześniej pisałem;p. Nad tym pomysłem myślałem( tym z PPM = kolko i LPP = krzyzyk), ale Ktoś mógłby się pomylić i... A co do "Dodam jeszcze, że ta zmienna powinna stnieć dla wszystkich przycisków, a nie dla jednego." Zmienna toczyto miała działać w 9 przyciskach. Może inni maja jakiś pomysł?

/edit:
Ehh... Zrobiłem z tym LPP i PMM, ale kolejny problem z tego samego(chyba) się wywodzacy. :( Kłopot mam znowu z if. Chodzi o to ze zmienna przyjmuje wartość, przed kazaniem jej to zrobić. Tym razem zamieszczam plik do pobrania. Na samym końcu kodu postawiłem warunek ze jeśli trzy zmienne(czyli pola 1,2,3) będą mieć wartość 1(kolko) to kolka wygrają, ale te zmienne przyjmują wartość 1 po uruchomieniu programu, a nie po kliknięciu(jak być powinno), i z tego powodu program się dobrze nie uruchomi a już komunikuje ze kolka wygrały. xD Wiec proszę o to aby:
1. Jakimś cudem naprawienie tego(sam nie umiem, na prawdę dużo kombinowałem i nic...)
2. Wytłumaczenie mi tego.

http://123upload.pl/?d=1ED831B21

Jeśli jakoś źle opisałem to, to proszę powiadomić.
P-6705
DejaVu
» 2009-05-10 22:50:39
1. utwórz strukturę dla przycisku struct RPrzycisk
2. utwórz funkcję bool czyKlikniety(struct RPrzycisk)
3. oprogramuj funkcję czyKlikniety(...)
4. utwórz tablicę RPrzycisk przycisk[9]
5. wstaw w kod: if(czyKlikniety(przycisk[0]))

Kliknięcie:
1. zapisz moment w którym wciśnięto przycisk (zmiana stanu z 0 na 1)
2. zapisz moment w którym puszczono przycisk (zmiana stanu z 1 na 0)
3. jeśli pozycja kursora w chwili puszczenia klawisza myszy jest w obszarze przycisku i w momencie wciśnięcia klawisza również był w obszarze - nastąpiło kliknięcie.

Kod realizujący kliknięcie: Kliknięcie przycisku
P-6711
Besemir
Temat założony przez niniejszego użytkownika
» 2009-05-11 14:47:47
Bardzo dziękuje, ale czy to usprawni dzialanie(albo stworzy coś nowego w tym stylu) tego warunku?

C/C++
if(( status_pole_1 = 1 ) &&( status_pole_2 = 1 ) &&( status_pole_3 = 1 ) ) {
    set_gfx_mode( GFX_TEXT, 0, 0, 0, 0 );
    allegro_message( "Wygraly krzyzyki!" );
}

A tak pyzatym może mi ktoś wytłumaczyć dlaczego wg tego warunku zmienne status_pole_1, 2 i 3 przyjmują wartość 1 przed kazaniem im tego zrobić(kliknieciem w pola 1, 2 i 3)?
P-6715
lynx
» 2009-05-11 14:56:12
Rozwiązanie tego jest prosztsze niż myślisz. Użyłeś operatora przypisania zamist porównania. ( '=' zamiast '==')
P-6717
Besemir
Temat założony przez niniejszego użytkownika
» 2009-05-11 15:13:06
Czasami mi się to myli ;/ Ale dzięki Pietrzuch po raz kolejny mnie uratowałeś. :D
P-6719
lynx
» 2009-05-11 16:34:12
:) To co? Mam nadzieję że teraz już mniej więcej rozumiesz o co chodzi. Musisz teraz tylko pomyśleć samemu co w jaki sposób zaprogramować, myślę że rady które tutaj otrzymałeś są wystarczające i pomogą napisać Ci twój program. Temat zamykam, ew. jak byś jakiegoś aspektu nie rozumiał z 'klikania' to otwórz i pisz. :)
P-6723
1 2 « 3 »
Poprzednia strona Strona 3 z 3