Panel użytkownika
Nazwa użytkownika:
Hasło:
Nie masz jeszcze konta?

Wczytywanie pliku .3ds (animacja osobno czy razem z modelem?)

Ostatnio zmodyfikowano 2013-01-16 22:20
Autor Wiadomość
Trix
Temat założony przez niniejszego użytkownika
Wczytywanie pliku .3ds (animacja osobno czy razem z modelem?)
» 2013-01-16 22:20:30
Są to moje pierwsze kroki z wczytywaniem jakichkolwiek plików binarnych, biblioteka nie ważna, gdyż chcę mieć pewność, że samo wczytywanie mi wychodzi :)

Wzoruję się na kodzie ze strony: http://www.spacesimulator.net/wiki/index.php?title=Tutorials:3ds_Loader

Następnie poszukałem lepszy opis pliku .3ds: http://cse.csusb.edu/tong/courses/cs520/notes/3DSINFO.TXT

I mam pytanie co do wczytywania inf. animacji.
W 3ds Max'ie na szybko zrobiłem sześcian i następnie dodałem animację rotacji i przesunięcia jednej ze ścian. Model wyexportowałem do .3ds

Lecz próbując wczytać Informacje o starcie i czasie końcowym animacji wczytuje mi się 0.000000.

Wiem, że niektóre formaty obiektów 3d są tak skonstruowane, że model jest w osobnym pliku niż animacja, tu też tak jest?
Wczytałem chunk'i:
0x4D4D(main chunk)
      0xB000(bez dodatkowych parametrów)
            0xB008 (wczytane dane typu unsigned long start oraz stop)

Niestety jak mówiłem stop i start = 0.
Jeśli kod (krótka część) będzie potrzebny to go wkleję.


EDIT: Znalazłem ciekawy loader(gotowiec), przejrzę go ale nadal proszę o odp. na zadane przez mnie pytanie w tym temacie :)
P-74162
« 1 »
  Strona 1 z 1