Wczytywanie pliku .3ds (animacja osobno czy razem z modelem?)
Ostatnio zmodyfikowano 2013-01-16 22:20
Trix Temat założony przez niniejszego użytkownika |
Wczytywanie pliku .3ds (animacja osobno czy razem z modelem?) » 2013-01-16 22:20:30 Są to moje pierwsze kroki z wczytywaniem jakichkolwiek plików binarnych, biblioteka nie ważna, gdyż chcę mieć pewność, że samo wczytywanie mi wychodzi :)
Wzoruję się na kodzie ze strony: http://www.spacesimulator.net/wiki/index.php?title=Tutorials:3ds_Loader
Następnie poszukałem lepszy opis pliku .3ds: http://cse.csusb.edu/tong/courses/cs520/notes/3DSINFO.TXT
I mam pytanie co do wczytywania inf. animacji. W 3ds Max'ie na szybko zrobiłem sześcian i następnie dodałem animację rotacji i przesunięcia jednej ze ścian. Model wyexportowałem do .3ds
Lecz próbując wczytać Informacje o starcie i czasie końcowym animacji wczytuje mi się 0.000000.
Wiem, że niektóre formaty obiektów 3d są tak skonstruowane, że model jest w osobnym pliku niż animacja, tu też tak jest? Wczytałem chunk'i: 0x4D4D(main chunk) 0xB000(bez dodatkowych parametrów) 0xB008 (wczytane dane typu unsigned long start oraz stop)
Niestety jak mówiłem stop i start = 0. Jeśli kod (krótka część) będzie potrzebny to go wkleję.
EDIT: Znalazłem ciekawy loader(gotowiec), przejrzę go ale nadal proszę o odp. na zadane przez mnie pytanie w tym temacie :) |
|
« 1 » |