Obiekt jako argument funkcji.
Ostatnio zmodyfikowano 2013-01-25 12:52
Gaatt Temat założony przez niniejszego użytkownika |
Obiekt jako argument funkcji. » 2013-01-24 21:18:57 Witam! Mam problem jak w temacie. Nie umiem przekazać obiektu jako argumentu funkcji. Kod napisałem w wiadomości, mam nadzieję że wiadomo o co chodzi. Nie musi być to dokładnie w takiej formie, można wykorzystać wskaźniki, referencje, polimorfizm. Nie wiem po prostu jak przekazać obiekt do funkcji. To jest tylko przykładowy szablon. Proszę o pomoc. Z góry dziękuję. main.cpp int main() { Klasa Obiekt; Funkcja( Obiekt ); return 0; }
funkcje.cpp void Funkcja( Obiekt ) { Obiekt.Funkcja2(); }
funkcje.h class Klasa { public: void Funkcja2(); }
|
|
DejaVu |
» 2013-01-24 21:25:32 |
|
Gaatt Temat założony przez niniejszego użytkownika |
» 2013-01-24 21:42:11 Zapomniałem powiedzieć jeszcze, że nie wiem jak napisać prototyp funkcji. Z powyższych lików wynika, że to powinno wyglądać tak (chyba): main.cpp int main() { Klasa Obiekt; Funkcja( Obiekt ); return 0; }
funkcje.cpp void Funkcja( Klasa & Obiekt ) { Obiekt.Funkcja2(); }
funkcje.h class Klasa { public: void Funkcja2(); }
void Funkcja( Klasa );
|
|
DejaVu |
» 2013-01-24 22:36:37 Dobra dedukcja. Jednak mała uwaga: funkcje w klasach nazywa się 'metodami' :) |
|
Gaatt Temat założony przez niniejszego użytkownika |
» 2013-01-25 12:52:57 hahah :D , dzięki działa. Próbowałem wcześniej przez 3h co najmniej wszystkie możliwe przypadki z & i *, więc pewnie, któraś z nich była poprawna. Okazało się, że w prototypie funkcji miałem o jeden argument za dużo. Dziękuję za pomoc. Zamykam temat. |
|
« 1 » |