Panel użytkownika
Nazwa użytkownika:
Hasło:
Nie masz jeszcze konta?

[PROBLEM] przeciwnicy w grach.

Ostatnio zmodyfikowano 2013-02-04 23:46
Autor Wiadomość
Adiras
Temat założony przez niniejszego użytkownika
[PROBLEM] przeciwnicy w grach.
» 2013-02-04 21:07:24
Siemka, ostatnio pisząc w allegro kwadratowego ludzika poruszającego się po kwadratowej mapie postanowiłem dodać kwadratowego przeciwnika. Nie ma w tym nic trudnego pomijając to, że 1 przeciwnik w grze to za mało :/
I tutaj mój problem, jak zrobić abym nie musiał dla każdego przeciwnika pisać oddzielnych zmiennych np.
C/C++
int potworek1_x = 20;
int potworek1_y = 20;
int potworek2_x = 20;
int potworek2_y = 20;
int potworek3_x = 20;
int potworek3_y = 20;

Byłbym bardzo wdzięczny jeśli moglibyście mi powiedzieć w jaki sposób zrobić coś takiego lub podać stronę gdzie opisane są takie techniki do tworzenia gier 2d(sam znalazłem tylko easykoder).
P-75717
DanielSC
» 2013-02-04 21:19:44
może użyj klasy ?
P-75719
DejaVu
» 2013-02-04 21:29:14
Poczytaj o tablicach, pętlach, strukturach i docelowo o obiektach. Z fragmentu kodu, który przytoczyłeś wynika, że nie masz opanowanego żadnego z wymienionych zagadnień, a pierwsze trzy wymienione trzeba mieć z kolei biegle opanowane.
P-75721
Adiras
Temat założony przez niniejszego użytkownika
» 2013-02-04 22:01:55
Czyli coś takiego?
C/C++
#include <iostream>
using namespace std;

struct monster {
    int x;
    int y;
};

int main()
{
    for( int x = 0; x < 5; x++ )
    {
        monster monster[ x ];
        monster[ x ].x = 20;
        monster[ x ].y = 20;
        cout << "pozycja potwora nr " << x << " to X=" << monster[ x ].x << " Y=" << monster[ x ].y << endl;
    }
    return 0;
}
P-75727
Wasilek
» 2013-02-04 22:05:02
Tworzysz tutaj struktury lokalne (5 razy), które po obrocie pętli znikają.

Radziłbym pouczyć się kursu STL (dostępny na stronie) i korzystanie z klas(no chyba, że uważasz, że struktura wystarczy w pełni :)
P-75728
SeaMonster131
» 2013-02-04 22:05:37
monster monster[ x ];
 to przed pętle (zamiast "x" daj w Twoim przypadku 5). I mniej więcej coś takiego. Możesz także użyć vectora żeby łatwo dodawać i usuwać obiekty.
P-75729
Adiras
Temat założony przez niniejszego użytkownika
» 2013-02-04 22:54:28
A możecie podesłać mi stronkę gdzie będą opisane różne algorytmy i sposoby na robienie takich rzeczy w grach 2d?
P-75735
DejaVu
» 2013-02-04 23:46:32
Do tego nie trzeba algorytmów tylko dobrze opanowany język C++, tj. wizja co do czego można użyć. Wizje nachodzą kodera wraz z nowymi doświadczeniami :D
P-75746
« 1 »
  Strona 1 z 1