[PROBLEM] przeciwnicy w grach.
Ostatnio zmodyfikowano 2013-02-04 23:46
Adiras Temat założony przez niniejszego użytkownika |
[PROBLEM] przeciwnicy w grach. » 2013-02-04 21:07:24 Siemka, ostatnio pisząc w allegro kwadratowego ludzika poruszającego się po kwadratowej mapie postanowiłem dodać kwadratowego przeciwnika. Nie ma w tym nic trudnego pomijając to, że 1 przeciwnik w grze to za mało :/ I tutaj mój problem, jak zrobić abym nie musiał dla każdego przeciwnika pisać oddzielnych zmiennych np. int potworek1_x = 20; int potworek1_y = 20; int potworek2_x = 20; int potworek2_y = 20; int potworek3_x = 20; int potworek3_y = 20; Byłbym bardzo wdzięczny jeśli moglibyście mi powiedzieć w jaki sposób zrobić coś takiego lub podać stronę gdzie opisane są takie techniki do tworzenia gier 2d(sam znalazłem tylko easykoder). |
|
DanielSC |
» 2013-02-04 21:19:44 może użyj klasy ?
|
|
DejaVu |
» 2013-02-04 21:29:14 Poczytaj o tablicach, pętlach, strukturach i docelowo o obiektach. Z fragmentu kodu, który przytoczyłeś wynika, że nie masz opanowanego żadnego z wymienionych zagadnień, a pierwsze trzy wymienione trzeba mieć z kolei biegle opanowane. |
|
Adiras Temat założony przez niniejszego użytkownika |
» 2013-02-04 22:01:55 Czyli coś takiego? #include <iostream> using namespace std;
struct monster { int x; int y; };
int main() { for( int x = 0; x < 5; x++ ) { monster monster[ x ]; monster[ x ].x = 20; monster[ x ].y = 20; cout << "pozycja potwora nr " << x << " to X=" << monster[ x ].x << " Y=" << monster[ x ].y << endl; } return 0; }
|
|
Wasilek |
» 2013-02-04 22:05:02 Tworzysz tutaj struktury lokalne (5 razy), które po obrocie pętli znikają.
Radziłbym pouczyć się kursu STL (dostępny na stronie) i korzystanie z klas(no chyba, że uważasz, że struktura wystarczy w pełni :) |
|
SeaMonster131 |
» 2013-02-04 22:05:37 monster monster[ x ]; to przed pętle (zamiast "x" daj w Twoim przypadku 5). I mniej więcej coś takiego. Możesz także użyć vectora żeby łatwo dodawać i usuwać obiekty. |
|
Adiras Temat założony przez niniejszego użytkownika |
» 2013-02-04 22:54:28 A możecie podesłać mi stronkę gdzie będą opisane różne algorytmy i sposoby na robienie takich rzeczy w grach 2d? |
|
DejaVu |
» 2013-02-04 23:46:32 Do tego nie trzeba algorytmów tylko dobrze opanowany język C++, tj. wizja co do czego można użyć. Wizje nachodzą kodera wraz z nowymi doświadczeniami :D |
|
« 1 » |