[Allegro 4.2] Problem z połączeniem plików
Ostatnio zmodyfikowano 2013-02-12 23:47
Matipu Temat założony przez niniejszego użytkownika |
[Allegro 4.2] Problem z połączeniem plików » 2013-02-12 18:55:47 Witam. Programuje od całkiem niedawna, i mam pewien problem z grą nad którą zacząłem całkiem niedawno, bo kilka dni temu. Otóż nie potrafię znaleźć dobrego rozwiązania żeby w allegro dobrać odpowiednią rozdzielczość ekranu do pełnoekranowego trybu. Robiłem to do tej pory oddzielnym plikiem który przy pomocy z biblioteki windows.h zapisywał rozdzielczość w oddzielnym pliku tekstowym, ale to mało wygodne rozwiązanie. Chciałbym się dowiedzieć jak wy byście rozwiązali ten problem.
Mam też drugi problem z "przyklejaniem się" 2 postaci do siebie ( jak włączycie program to wszystko stanie się oczywiste ;) ), ale myślę że poradzę sobie z nim poprzez funkcje wykorzystującą współliniowość odcinków. bardzo chętnie usłyszę ogólne opinie na temat gry ;). Jak już mówiłem to dopiero zaczynam zabawę z językami programowania, ale proszę o krytyczne opinie.
Mój program można pobrać z : http://www.speedshare.org/download.php?id=87D67D801 Pozdrawiam i życzę miłego przeglądania, gdyż program jest długi, ale mam nadzieje że warty zobaczenia. |
|
pekfos |
» 2013-02-12 19:59:11 A może po prostu użyć funkcji z WinAPI bezpośrednio w grze? |
|
krzyk |
» 2013-02-12 20:41:42 get_gfx_mode_list |
|
Gabes |
» 2013-02-12 23:47:18 W allegro4 jak i allegro5 w celu ustawienia i zapisu podstawowych parametrów możesz skorzystać z plików .ini. Pobierz przykładowe programy (Examples: Source & Windows Binaries)z http://www.allegro.cc/files/?v=4.4 - zobacz przykład 'exconfig'. Tak wygląda przykładowy plik. Najlepiej tworzyć, odczytywać go jakimiś programem do edycji np. Notepad++. # The ini file consists of sections # which are marked by [ NAME OF SECTION ] [ graphics ]
# mode: # width height bits per pixel mode = 640 480 8
# Whether or not the program should run windowed windowed = TRUE
# the actual content of the screen [ content ]
# the header line headline = Welcome to Allegro # and it's color in RGB headercolor = 255 255 255
# the image to display image = mysha.pcx
# kind of image display # - 0 : stretch the image to size of screen # - 1 : center the image on screen # - 2 : tile the image on screen display = 0 Co do postaci, to może każda pcha się do przodu, po napotkaniu przeszkody mogłaby ją omijać np. z prawej strony. |
|
« 1 » |