Panel użytkownika
Nazwa użytkownika:
Hasło:
Nie masz jeszcze konta?

[Allegro 4.2] Problem z połączeniem plików

Ostatnio zmodyfikowano 2013-02-12 23:47
Autor Wiadomość
Matipu
Temat założony przez niniejszego użytkownika
[Allegro 4.2] Problem z połączeniem plików
» 2013-02-12 18:55:47
Witam. Programuje od całkiem niedawna, i mam pewien problem z grą nad którą zacząłem całkiem niedawno, bo kilka dni temu. Otóż nie potrafię znaleźć dobrego rozwiązania żeby w allegro dobrać odpowiednią rozdzielczość ekranu do pełnoekranowego trybu.
Robiłem to do tej pory oddzielnym plikiem który przy pomocy z biblioteki windows.h zapisywał rozdzielczość w oddzielnym pliku tekstowym, ale to mało wygodne rozwiązanie. Chciałbym się dowiedzieć jak wy byście rozwiązali ten problem.

Mam też drugi problem z "przyklejaniem się" 2 postaci do siebie ( jak włączycie program to wszystko stanie się oczywiste ;) ), ale myślę że poradzę sobie z nim poprzez funkcje wykorzystującą współliniowość odcinków.
bardzo chętnie usłyszę ogólne opinie na temat gry ;). Jak już mówiłem to dopiero zaczynam zabawę z językami programowania, ale proszę o krytyczne opinie.

Mój program można pobrać z : http://www.speedshare.org/download.php?id=87D67D801
Pozdrawiam i życzę miłego przeglądania, gdyż program jest długi, ale mam nadzieje że warty zobaczenia.
P-76208
pekfos
» 2013-02-12 19:59:11
A może po prostu użyć funkcji z WinAPI bezpośrednio w grze?
P-76211
krzyk
» 2013-02-12 20:41:42
get_gfx_mode_list
P-76216
Gabes
» 2013-02-12 23:47:18
W allegro4 jak i allegro5 w celu ustawienia i zapisu podstawowych parametrów możesz skorzystać z plików .ini.
Pobierz przykładowe programy (Examples: Source & Windows Binaries)z http://www.allegro.cc/files/?v=4.4 - zobacz przykład 'exconfig'.
Tak wygląda przykładowy plik.
Najlepiej tworzyć, odczytywać go jakimiś programem do edycji np. Notepad++.
C/C++
# The ini file consists of sections
# which are marked by [ NAME OF SECTION ]
[ graphics ]

# mode:
# width height bits per pixel
mode = 640 480 8

# Whether or not the program should run windowed
windowed = TRUE


# the actual content of the screen
[ content ]

# the header line
headline = Welcome to Allegro
# and it's color in RGB
headercolor = 255 255 255

# the image to display
image = mysha.pcx

# kind of image display
# - 0 : stretch the image to size of screen
# - 1 : center the image on screen
# - 2 : tile the image on screen
display = 0

Co do postaci, to może każda pcha się do przodu, po napotkaniu przeszkody mogłaby ją omijać np. z prawej strony.
P-76222
« 1 »
  Strona 1 z 1