Biblioteki C++
Kurs SDL, C++
[kurs] Biblioteka do tworzenia gier 2D.Opis szczegółowy
Simple DirectMedia Layer jest wieloplatformową biblioteką zaprojektowaną tak, by umożliwiać dostęp niskiego poziomu do dźwięku, klawiatury, myszy, joystick'a, sprzętowej obsługi 3D poprzez OpenGL i bufor video 2D. Biblioteka jest używana przez odtwarzacze MPEG, emulatory i wiele popularnych gier.
SDL wspiera systemy operacyjne takie jak: Linux, Windows, Windows CE, BeOS, MacOS, Mac OS X, FreeBSD, NetBSD, OpenBSD, BSD/OS, Solaris, IRIX i QNX. Kod posiada również wsparcie dla AmigaOS, Dreamcast, Atari, AIX, OSF/Tru64, RISC OS, SymbianOS i OS/2, jednak nie są one oficjalnie wspierane.
Biblioteka SDL jest napisana w C, ale działa także z C++ i posiada ona również swoje implementacje w kilku innych językach, włączając w to języki takie jak: Ada, C#, D, Eiffel, Erlang, Euphoria, Guile, Haskell, Java, Lisp, Lua, ML, Objective C, Pascal, Perl, PHP, Pike, Pliant, Python, Ruby, Smalltalk i Tcl.
SDL jest rozpowszechniany na licencji GNU LGPL w wersji 2. Licencja ta pozwala Ci na używanie biblioteki SDL za darmo w komercyjnych programach tak długo, dopóki linkujesz ją dynamicznie.
Wykaz elementów dowiązanych
Rozdział 1. Czego będzie dotyczył kurs i rekomendacja środowiska programistycznego Visual C++.
Rozdział 3. Zapoznanie się z biblioteką SDL i jej podstawowymi funkcjami.
Rozdział 5. Wyświetlanie fragmentu sprite'a.
Rozdział 6. Obsługa zdarzeń.
Rozdział 7. Omówienie obsługi klawiatury i przykład sterowania obiektem.
Rozdział 8. Podstawy obsługi myszki.
Wszystkie teksty są chronione prawami autorskimi. Kopiowanie lub rozpowszechnianie treści poza niniejszym serwisem
jest zabronione.
Powyższe ograniczenie nie dotyczy autora opracowania, któremu przysługuje prawo do rozpowszechniania własnego tekstu wedle własnego uznania.