Biblioteki C++
Kurs Allegro 5.x, C++
[kurs] Allegro 5 jest biblioteką do tworzenia wydajnych gier 2D. Biblioteka dostarcza interfejs zgodny z językiem C, z którego można swobodnie korzystać w języku C++.Do czego służy biblioteka Allegro 5?
Biblioteka ta głównie powstała aby programować gry komputerowe 2D, możliwe jest również z jej użyciem tworzenie normalnych programów komputerowych. Nie jest to silnik gry, lecz biblioteka graficzna która posiada wiele możliwości. Pozwala nam między innymi na tworzenie wielu okien, interakcje z użytkownikiem poprzez klawiaturę, myszkę czy joystick, obsługę plików konfiguracyjnych, tworzenie obrazów, odtwarzanie dźwięków i wiele innych.
Czemu warto używać tej biblioteki?
Biblioteki tej warto używać ponieważ jest ona prosta w obyciu, łatwo i szybko można stworzyć swój cel. Posiada otwarty kod źródłowy. Posiada bogatą dokumentacje z której łatwo się korzysta. Jest przenośna pomiędzy rodzinami systemów takich jak Windows, Linux, Mac OSX, iPhone oraz Android. Wspiera niskopoziomowe operacje OpenGL oraz Direct3D, nagrywanie audio, wczytywanie zewnętrznych czcionek, odtwarzanie plików wideo, shadery i wiele innych bardzo przydatnych rzeczy.
Oficjalne dokumenty
Główna strona biblioteki:
liballeg.orgDokumentacja w języku angielskim:
Allegro 5 reference manualPliki źródłowe:
Allegro 5 GitHub Repository
Rozdział 1. Instalacja biblioteki Allegro 5 na Windowsie.
Rozdział 2. Instalacja biblioteki Allegro 5 na Linuxie.
Wszystkie teksty są chronione prawami autorskimi. Kopiowanie lub rozpowszechnianie treści poza niniejszym serwisem
jest zabronione.
Powyższe ograniczenie nie dotyczy autora opracowania, któremu przysługuje prawo do rozpowszechniania własnego tekstu wedle własnego uznania.