Panel użytkownika
Nazwa użytkownika:
Hasło:
Nie masz jeszcze konta?

Jak i skąd się nauczyć tworzenia gier?

Ostatnio zmodyfikowano 2013-03-27 17:15
Autor Wiadomość
Sharrk
Temat założony przez niniejszego użytkownika
Jak i skąd się nauczyć tworzenia gier?
» 2013-03-25 21:42:04
Witam!

Wraz z moim kolegą chcielibyśmy zacząć programować gry. Obaj znamy C++, w mniejszym lub większym stopniu. Cały czas oczywiście się rozwijamy i chcielibyśmy pójść krok do przodu. Chcielibyśmy zacząć programować gry z użyciem OpenGl, potem tą grę przekształcić w grę multiplayer (ale to później). I tu nasunęło się mi pytanie, skąd się tego nauczymy. Znalazłem ten kurs: http://cpp0x.pl/kursy​/Kurs-OpenGL-C++/101 , wiem że żeby nauczyć się podstaw będzie świetny, ale chciałbym wiedzieć z czego uczyć się dalej. Czy ta książka będzie dobra? http://helion.pl/ksiazki​/opengl-programowanie-gier-kevin-hawkins-dave-astle,prgrop.htm ? Jeżeli nie to jakie lektury polecacie? Z góry dziękuję za wszystkie odpowiedzi!

Pozdrawiam.
Sharrk
P-79392
mactec
» 2013-03-25 21:58:11
A umiesz robić proste gry w konsoli?
Jakiś labirynt, kółko i krzyżyk etc. ?
Jeśli tak to poszukaj sobie kursów jakiejś biblioteki graficznej, a jak nie to lepiej jeszcze popracuj z konsolą.

A co do tych bibliotek to na początek OpenGL to nie zbyt dobry pomysł. Jest dość skomplikowany w porównaniu do innych bibliotek. Najlepiej najpierw zabrać się za jakaś 2D np. Allegro, SDL, SFML.

W tej chwili chyba najlepiej brać SFML'a, ponieważ ma duże możliwości, jest szybki i łatwy, ale wybór już zależy od Ciebie.
P-79394
Sharrk
Temat założony przez niniejszego użytkownika
» 2013-03-25 22:26:15
Dzięki za odpowiedz. Będę się jeszcze zastanawiał. Wiesz coś może o tej książce o której wspomniałem wcześniej?
P-79395
mactec
» 2013-03-25 22:41:26
Wiesz coś może o tej książce o której wspomniałem wcześniej?
Nie bardzo. Ale w sieci można znaleźć dużo informacji o tworzeniu gier.
P-79396
RazzorFlame
» 2013-03-26 11:37:18
Programowania gier nie nauczysz się z książek ani z kursów. Gdybyś przeczytał jakąś książkę po kilkunastu stronach przekonałbyś się że to tylko teoria, w większości obejmująca matematykę i fizykę (zakładając że znasz C++). Rożne zagadnienia z grawitacją, obliczaniem kątów i tego typu rzeczy. Do tego potrzeba czasu, praktyki i bardzo wielkich chęci. Bez poprzednio wymienionych rzeczy nie ma szans żebyś posuwał się do przodu w tej dziedzinie. Teoria jest tylko wstępem do praktyki, chociaż te dwie rzeczy się uzupełniają bo: kiedy chciałbyś zrobić coś praktycznego to teoria jest niezbędna, kiedy chciałbyś ogarnąć coś w teorii to musisz też trochę ogarniać jak to zrobić w praktyce. Oczywiście książki i kursy się przydają ale nie myśl że kiedy przeczytasz kurs c++ i zaznajomisz się z jakąś biblioteką to jest koniec nauki. Człowiek cały czas się uczy i kiedyś pomyślisz "jaki ja głupi byłem, mogłem to zrobić tak". Wszystko dlatego że ludzki umysł jest otwarty na nowe sposoby i pomysł dzięki czemu można zrobić jedną rzecz na wiele sposobów, jeden jest krótki ale niedokładny a drugi może byś dłuższy ale dokładny a trzeci i taki i taki. Dlatego trzeba czasu, szukaj zagadnień które będą Ci potrzebne do danej gry i je realizuj. Pierwszą grą jaką stworzysz nie sądzę żebyś tak rozwinął jak zamierzasz. Projektów będzie wiele i dużo z nich niezrealizowanych.
P-79404
Sharrk
Temat założony przez niniejszego użytkownika
» 2013-03-26 17:49:05
Dzięki za obszerną dopowiedz. :) Na pewno będę miał to na uwadze. ;)
P-79425
m4tx
» 2013-03-26 17:58:36
Programowania gier nie nauczysz się z książek ani z kursów. Gdybyś przeczytał jakąś książkę po kilkunastu stronach przekonałbyś się że to tylko teoria, w większości obejmująca matematykę i fizykę (zakładając że znasz C++). Rożne zagadnienia z grawitacją, obliczaniem kątów i tego typu rzeczy.
Przecież i tak zazwyczaj używa się gotowców - gotowych silników 3D, gotowych silników fizycznych, i to nawet w przypadku większych gier. Na początku nie polecam używać czystego OpenGL-a, albo pisania własnej fizyki. To jest po prostu bez sensu, a efekt i tak będzie gorszy niż w przypadku sprawdzonych rozwiązań :)
P-79427
RazzorFlame
» 2013-03-27 09:43:04
@Up to że używa się gotowców to nie znaczy że użytkownik ma być kompletnym idiotą i nie umieć zrobić podstawowych rzeczy :)
P-79461
« 1 » 2
  Strona 1 z 2 Następna strona