Sharrk Temat założony przez niniejszego użytkownika |
Jak i skąd się nauczyć tworzenia gier? » 2013-03-25 21:42:04 Witam!
Wraz z moim kolegą chcielibyśmy zacząć programować gry. Obaj znamy C++, w mniejszym lub większym stopniu. Cały czas oczywiście się rozwijamy i chcielibyśmy pójść krok do przodu. Chcielibyśmy zacząć programować gry z użyciem OpenGl, potem tą grę przekształcić w grę multiplayer (ale to później). I tu nasunęło się mi pytanie, skąd się tego nauczymy. Znalazłem ten kurs: http://cpp0x.pl/kursy/Kurs-OpenGL-C++/101 , wiem że żeby nauczyć się podstaw będzie świetny, ale chciałbym wiedzieć z czego uczyć się dalej. Czy ta książka będzie dobra? http://helion.pl/ksiazki/opengl-programowanie-gier-kevin-hawkins-dave-astle,prgrop.htm ? Jeżeli nie to jakie lektury polecacie? Z góry dziękuję za wszystkie odpowiedzi!
Pozdrawiam.
Sharrk |
|
mactec |
» 2013-03-25 21:58:11 A umiesz robić proste gry w konsoli? Jakiś labirynt, kółko i krzyżyk etc. ? Jeśli tak to poszukaj sobie kursów jakiejś biblioteki graficznej, a jak nie to lepiej jeszcze popracuj z konsolą.
A co do tych bibliotek to na początek OpenGL to nie zbyt dobry pomysł. Jest dość skomplikowany w porównaniu do innych bibliotek. Najlepiej najpierw zabrać się za jakaś 2D np. Allegro, SDL, SFML.
W tej chwili chyba najlepiej brać SFML'a, ponieważ ma duże możliwości, jest szybki i łatwy, ale wybór już zależy od Ciebie. |
|
Sharrk Temat założony przez niniejszego użytkownika |
» 2013-03-25 22:26:15 Dzięki za odpowiedz. Będę się jeszcze zastanawiał. Wiesz coś może o tej książce o której wspomniałem wcześniej? |
|
mactec |
» 2013-03-25 22:41:26 Wiesz coś może o tej książce o której wspomniałem wcześniej? |
Nie bardzo. Ale w sieci można znaleźć dużo informacji o tworzeniu gier. |
|
RazzorFlame |
» 2013-03-26 11:37:18 Programowania gier nie nauczysz się z książek ani z kursów. Gdybyś przeczytał jakąś książkę po kilkunastu stronach przekonałbyś się że to tylko teoria, w większości obejmująca matematykę i fizykę (zakładając że znasz C++). Rożne zagadnienia z grawitacją, obliczaniem kątów i tego typu rzeczy. Do tego potrzeba czasu, praktyki i bardzo wielkich chęci. Bez poprzednio wymienionych rzeczy nie ma szans żebyś posuwał się do przodu w tej dziedzinie. Teoria jest tylko wstępem do praktyki, chociaż te dwie rzeczy się uzupełniają bo: kiedy chciałbyś zrobić coś praktycznego to teoria jest niezbędna, kiedy chciałbyś ogarnąć coś w teorii to musisz też trochę ogarniać jak to zrobić w praktyce. Oczywiście książki i kursy się przydają ale nie myśl że kiedy przeczytasz kurs c++ i zaznajomisz się z jakąś biblioteką to jest koniec nauki. Człowiek cały czas się uczy i kiedyś pomyślisz "jaki ja głupi byłem, mogłem to zrobić tak". Wszystko dlatego że ludzki umysł jest otwarty na nowe sposoby i pomysł dzięki czemu można zrobić jedną rzecz na wiele sposobów, jeden jest krótki ale niedokładny a drugi może byś dłuższy ale dokładny a trzeci i taki i taki. Dlatego trzeba czasu, szukaj zagadnień które będą Ci potrzebne do danej gry i je realizuj. Pierwszą grą jaką stworzysz nie sądzę żebyś tak rozwinął jak zamierzasz. Projektów będzie wiele i dużo z nich niezrealizowanych. |
|
Sharrk Temat założony przez niniejszego użytkownika |
» 2013-03-26 17:49:05 Dzięki za obszerną dopowiedz. :) Na pewno będę miał to na uwadze. ;) |
|
m4tx |
» 2013-03-26 17:58:36 Programowania gier nie nauczysz się z książek ani z kursów. Gdybyś przeczytał jakąś książkę po kilkunastu stronach przekonałbyś się że to tylko teoria, w większości obejmująca matematykę i fizykę (zakładając że znasz C++). Rożne zagadnienia z grawitacją, obliczaniem kątów i tego typu rzeczy. |
Przecież i tak zazwyczaj używa się gotowców - gotowych silników 3D, gotowych silników fizycznych, i to nawet w przypadku większych gier. Na początku nie polecam używać czystego OpenGL-a, albo pisania własnej fizyki. To jest po prostu bez sensu, a efekt i tak będzie gorszy niż w przypadku sprawdzonych rozwiązań :) |
|
RazzorFlame |
» 2013-03-27 09:43:04 @Up to że używa się gotowców to nie znaczy że użytkownik ma być kompletnym idiotą i nie umieć zrobić podstawowych rzeczy :) |
|
« 1 » 2 |