[C++] Poprawne kodowanie Unicode w konsoli
Ostatnio zmodyfikowano 2013-06-05 23:29
Bajt Temat założony przez niniejszego użytkownika |
[C++] Poprawne kodowanie Unicode w konsoli » 2013-06-05 20:37:39 Witam Ostatnio naszła mnie ochota aby napisać program oparty o zmienne dwu-bajtowe, w_chart które obsłużyłyby standard UNICODE. A więc napisałem sobie taki kod: #include <iostream> #include <string> #include <conio.h>
using namespace std;
string var = "Dlugosc"; wstring var1 = L"Długość";
int main() { cout << var << endl; wcout << var1 << endl; _getch(); }
Niestety, kod nie działa prawidłowo. Pierwsza zmienna wyświetla się bezproblemowo, jednak druga wyświetla jedynie pierwszą literę string'a. Jak temu zaradzić? |
|
pekfos |
» 2013-06-05 20:40:06 |
|
Bajt Temat założony przez niniejszego użytkownika |
» 2013-06-05 20:45:11 Tak, wybacz, fakt, źle wypisałem typ zmiennej. Jednak czy nie możnaby wykonać tego bez użycia WinAPI? Pytam z ciekawości. |
|
m4tx |
» 2013-06-05 21:30:17 Mógłbyś spróbować pozmieniać kodowanie plików źródłowych (w szczególności na Windows-1250 i UTF-8 albo UTF-16). |
|
DejaVu |
» 2013-06-05 23:29:01 Jednak czy nie możnaby wykonać tego bez użycia WinAPI? Pytam z ciekawości.
|
Jeżeli poszukasz lepiej na naszym serwisie to znajdziesz temat w którym napisałem N-różnych przykładów na obsługę kodowania Unicode i żaden z nich nie działał pomimo, iż powinien. To jest jedyne rozwiązanie, które po X latach kodowania w C++ znalazłem i działa poprawnie. http://cpp0x.pl/forum/temat/?id=282 |
|
« 1 » |